سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

گروه سیاسی: صراحت و جدیت، ویژگی‌هایی هستند که مقامات عراقی و آمریکایی در توصیف دور سوم مذاکرات سه‌جانبه ایران، آمریکا و عراق به آنها اشاره می‌کنند.

هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط،  با اشاره به انجام دور سوم مذاکرات ایران، آمریکا و عراق تأکید کرد: مذاکرات سه‌جانبه امنیتی‌ روز دوشنبه از  صراحت و شفافیت برخوردار بود.

هرچند دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا درباره عراق در سطح کارشناسی و بدون حضور سفیران دو کشور در متن گفت‌وگوها  برگزار شد، اما انعکاس خبری گسترده این رویداد، حکایت از اهمیت فراوان نشست کارشناسی سه‌جانبه ایران، آمریکا و عراق به عنوان مرحله ورود مذاکرات به فاز اجرایی دارد.

رسانه‌های غربی نیز عموما مذاکرات روز دوشنبه را با تمرکز بر ویژگی‌هایی مانند صراحت و جدیت مدنظر قرار داده‌اند. خبرگزاری رویترز با اشاره به نشست روز دوشنبه گزارش داد: نمایندگان دو طرف اولین نشست صادقانه و جدی کارشناسی را برگزار کردند که هدفش پایان دادن به خشونت فرقه‌ای در عراق است.

روزنامه فایننشال تایمز هم به نقل از یک مقام سفارت آمریکا نوشت: پس از این گفت‌وگوها که چندین ساعت به طول انجامید، دو طرف آن را صادقانه و جدی توصیف کردند.

در عین حال این گفت‌وگوها با واکنش‌های مختلف رسانه‌های عربی روبرو شد تا جایی که برخی از آن استقبال و برخی انتقاد کردند.

کد خبر 28464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز