همشهری آنلاین: منابع وابسته به هیات‌های نمایندگی سوریه ومخالفان درنشست ژنو گفتند بعد از مطرح شدن موضوع بحث برانگیز انتقال قدرت در نشست بعدازظهر دوشنبه،‌گفتگوهای صلح به بن بست رسید.

گفتگوهای سوریه درباره طرح انتقال قدرت به بن بست رسید

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از ژنو، این منابع اعلام کردند بعد از اینکه هیات دولت سوریه، بیانیه‌ای را منتشر کرد که هدف آن حفظ نهادهای حکومتی و مقابله با تهدید گروه‌های «تروریستی» بود، گفتگوها بدون هرگونه پیشرفتی متوقف شد.

این منابع گفتند : مخالفان دمشق ضمن رد این بیانیه، اعلام کردند گفتگوها باید روی مسئله انتقال قدرت سیاسی متمرکز شود.

تحت این شرایط بود که اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه جلسه را ختم داد.

یک مقام نزدیک به دولت سوریه گفت : مخالفان با بحث درباره هر موضوعی به غیر از ایجاد دولت موقت مخالفت می کنند.

وی گفت : هیات دولت، بیانیه ای را درباره اصول مورد نیاز «جهت نجات سوریه، کشور و مردم آن از شر تروریست های تندرو» ارائه کرد.

ریما فلیحان از اعضای مخالف دولت سوریه گفت‌:«گفتگوهای امروز سازنده نبود زیرا که دولت از طریق صحبت درباره تروریسم تلاش کرد بحث را منحرف کند و موضوع بحث را تغییر دهد.»

گفتگوهای روز دوشنبه سومین روز گفتگوهای دو طرف در ژنو و اولین روز از گفتگوهایی است که انتظار می رود به موضوعات سیاسی بپردازد.

مخالفان اعلام کرده‌اند بر اساس توافق سال 2012 در ژنو، بشار اسد رئیس جمهور سوریه باید از قدرت کناره گیری کند و یک دولت موقت تشکیل شود.

دولت سوریه ضمن مخالفت با این درخواست اعلام کرده است نقش اسد در آینده سوریه موضوع بحث این کنفرانس نیست و در بیانیه ژنو 2012 نیز اشاره‌ای به کناره گیری اسد از قدرت نشده است.

کد خبر 247428
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز