همشهری آنلاین: نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد، دور دوم مذاکرات ژنو ۲ درباره بحران سوریه ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) آغاز می‌شود.

اخضر ابراهیمی

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز عربی، اخضر ابراهیمی، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل مساله سوریه با اعلام زمان برگزاری مرحله دوم مذاکرات عنوان داشت که در مذاکرات مرحله اول پیشرفت اندکی حاصل شده است.

ابراهیمی اعلام کرد مخالفان سوری با تاریخ 10 فوریه برای برگزاری دور دوم مذاکرات موافقت کرده‌اند اما نمایندگان دولت سوریه اعلام داشته‌اند باید این موضوع را با دمشق هماهنگ کنند.

وی در اظهارات خود به زمینه‌های مشترک و مورد توافق میان مخالفان و نمایندگان دولت دمشق اشاره کرد و گفت: هر دو طرف متوجه این مسئله هستند که درگیری‌های کنونی در سوریه باعث آسیب دیدن و رنجیده شدن مردم می‌شود و بدین ترتیب لازم است خشونت‌ها هر چه سریعتر پایان یابد.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها برای کاستن از میزان خشونت‌ها در سوریه از سوی هر دو طرف دو چندان شود.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد، هر دو طرف اعتقاد دارند که این مردم سوریه هستند که باید آینده کشورشان را بدون هیچ گونه مداخله داخلی و خارجی مشخص کنند.

ابراهیمی اعلام کرد که هر دو طرف در مذاکرات خود بر رسیدگی هر چه سریعتر به اوضاع انسانی در سوریه تاکید کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که هر دو طرف در این مورد و همچنین در مورد افراد ربوده و بازداشت شده، اقدام لازم را به عمل آورند.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه با اشاره به توافق طرفین در جریان مذاکرات ژنو مبنی بر توجه بیشتر به امنیت غیرنظامیان و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، گفت: ارزیابی من این است که هر دو طرف در موارد بسیاری با یکدیگر هم عقیده هستند.

ابراهیمی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره دیدار احمد الجربا و ولید المعلم در جریان مذاکرات اخیر ژنو، گفت: این دیدار ممکن است انجام گرفته باشد اما تا جایی که من اطلاع دارم، این دو با یکدیگر ملاقات خصوصی نداشته‌اند.

ابراهیمی گفت: دبیرکل سازمان ملل متحد و من همواره تاکید کرده‌ایم که در نهایت این مردم سوریه هستند که باید در مورد سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند.

کد خبر 247784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز