همشهری آنلاین: رئیس هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با تاکید بر اینکه سوریه در خارج کردن سلاح‌های شیمیایی خود تعللی نکرده است، گفت: ممکن است این ماموریت تا پیش از ۳۰ ژوئن عملی شود.

سازمان ملل: دمشق در انتقال تسلیحات شیمیایی تعلل نکرده است

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، سیگرید کاگ، رئیس هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در نشست غیر علنی شورای امنیت با اشاره به اینکه زمان نهایی برای خارج کردن مواد سمی از سوریه نزدیک است، گفت برخی مراحل روند امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه در زمان تعیین شده اجرا نشده است.

وی با بیان این که علت تاخیر در روند امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه بی‌ثباتی اوضاع امنیتی در سوریه است، تاکید کرد: مسوولان سوری در خارج کردن سلاح‌های شیمیایی تعلل نکرده‌اند.

کاگ با اشاره به این که ممکن است این ماموریت تا پیش از 30 ژوئن انجام شود، عنوان داشت، مقامات سوریه تمامی تجهیزات لازم را برای این انجام این امر در اختیار دارند.

وی با اشاره به این که تا پایان هفته جاری برای ادامه کار خود به سوریه می‌رود، گفت: تاکنون تنها پنج درصد از تسلیحات شیمیایی از سوریه خارج شده‌اند، اما سلاح‌هایی نیز هستند که در داخل سوریه منهدم شدند.

سیگرید کاگ عنوان داشت: این ماموریت اساسی در قالب خارج کردن گاز خردل که 1.5 درصد از تسلیحات شیمیایی را در سوریه تشکیل می‌دهد و در عین حال خطرناکترین بخش سلاح‌ها محسوب می‌شود، صورت می‌گیرد.

روند خارج‌ کردن تمامی سلاح‌های شیمیایی سوریه می‌بایست تا پیش از 31 دسامبر گذشته انجام می‌شد.

کد خبر 248647
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز