دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در گفتگو با رسانه‌ای آلمانی دولت آمریکا را به جاسوسی صنعتی از شرکت‌های خارجی متهم کرد.

اسنودن

براساس گزارش Cnet، ادوارد اسنودن در گفتگو با تلویزیون آلمان اعلام کرد آژانس امنیت ملی آمریکا در جاسوسی صنعتی از شرکت‌های خارجی که اطلاعات آنها برای امنیت ملی آمریکا هیچ ارزشی ندارند دست دارد.

اسنودن شرکت مهندسی آلمانی زیمنس را از جمله شرکت‌هایی اعلام کرد که NSA از آنها جاسوسی می‌کند. وی به شبکه ARD تلویزیون آلمان گفت هیچ تردیدی وجود ندارد که آمریکا در جاسوسی صنعتی دست دارد، اگر اطلاعاتی در شرکت زیمنس وجود دارد که برای منافع آمریکا سودمندند، حتی اگر هیچ ارتباطی با امنیت ملی این کشور نداشته باشند، آمریکا این اطلاعات را به دست می‌آورد.

آژانس امنیت ملی آمریکا به تازگی و در واکنش به گزارش مفصل نیویورک‌تایمز مبنی بر نصب نرم‌افزارهای جاسوسی روی بیش از 100 هزار رایانه در سرتاسر جهان، این اظهارات را رد کرد و گفت NSA از اطلاعات به دست آمده از شرکت‌های آمریکایی علیه آنها استفاده نکرده‌است. این آژانس اعلام کرد فعالیت‌هایش تنها و به صورت خاص علیه اهداف خارجی مجاز و در پاسخ به نیازهای اطلاعاتی انجام می‌گیرند. از این رو NSA از قابلیت‌های اطلاعاتی خارجی خود برای سرقت اسرار تجاری شرکت‌های خارجی و یا داخلی برای بهبود دادن حس رقابت بین‌المللی استفاده نمی‌کند.

کشور آلمان پس از برملا شدن شنود مکالمات تلفنی صدراعظم این کشور و دهها نفر از دیگر رهبران بزرگ جهان آمریکا را به باد انتقاد گرفت، که این انتقادات به توقف کنترل فعالیت‌های NSA برای کنترل رهبران جهان و هم‌پیمانان آمریکا شد.

کد خبر 247347
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز