سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با آغاز هفته وحدت و فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) جشن‌های با شکوه هفته وحدت در سراسرکشور آغاز شد.

prophet

در آئین‌های جشن و سرور که به این مناسبت در مناطق مختلف آذربایجان غربی به ویژه مناطق سنی نشین بوکان ،اشنویه، سردشت وروستای اهل سنت سلماس برگزار شد سخنرانان ابعاد شخصیتی سرور کائنات حضرت محمد ص را برای مردم تبیین کردند.

در آئینی که به این مناسبت امروز در روستای چهریق سلماس برگزار شد حجت الاسلام موسوی امام جمعه سلماس گفت: هر چقدر وحدت مسلمانان تقویت شود به همان اندازه کمر دشمن شکسته می‌شود و وفاق و همدلی در جامعه اسلامی بیشتر نمود پیدا می کند.
مولودی خوانی و دف زنی در وصف و ثنای پیامبر اکرم (ص)از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت در آذربایجان غربی است.

همچنین مراسم ویژه‌ای در مسجد شیخ محمدقریشی هشجین استان اردبیل با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام رمضانی امام جماعت اهل تسنن شهر هشجین گفت: اهالی شیعه و سنی این شهر سالیان متمادی در این منطقه با برادری و مهربانی در کنار هم زندگی کرده‌اند و اگر کسی درصدد اختلاف باشد مردم با وحدت و همدلی مقابل فتنه‌های آن‌ها خواهند ایستاد.

حجت الاسلام عبداللهی امام جمعه شهرستان کوثر نیز منطقه هشجین را الگو و زبانزد وحدت شیعه و سنی در استان اردبیل دانست و بر وحدت هرچه بیشتر مردم تاکید کرد.

اجرای تواشیح و مولودی خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
هشجین در جنوب استان اردبیل واقع شده است.

در استان کرمانشاه هم جشن‌های هفته وحدت با حضور مسئولان وعلمای اهل تسنن و تشیع این استان در پاوه آغاز شد.

با آغاز این جشن‌ها آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به همراه مسئولان استان صبح امروز با ملا قادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه دیدار کردندو سپس همراه با آحاد مردم ولایتمدار شهرستان پاوه با حضور در مسجد قبای شهرستان آغاز این هفته را گرامی داشتند.

در این مراسم هنرمندان به اجرای برنامه‌های هنری و مولودی خوانی‌، در وصف هفته وحدت و ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)پرداختند.

شرکت کنندگان اهل تسنن و تشیع این مراسم قرار است امروز نماز ظهر و عصر را در صف های به پیوسته و در کنار برادران دینی خود اقامه کنند.

مسئول دفتر نماینگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه هم از اجرای یک سلسله جشن‌های ویژه هفته وحدت با عنوان بصیرت و بیداری اسلامی در استان به ویژه در شهرستان‌های پاوه، روانسر، ثلاث باباجانی، جوانرود، قصر شیرین سرپل‌ذهاب و شهر ریجاب و همچنین مساجد شافعی و محمد مصطفی (ص) خبر داد.

حجت الاسلام کرمی افزود: 15 نفر از علمای سنت استان هم در مراسم کنفراس وحدت اسلامی که در تهران برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

اهل سنت هرمزگان هم با برگزاری آیین مولود خوانی به استقبال هفته وحدت رفتند.

به همین منظور مراسمی با حضور مردم علما ومسئولان هرمزگان دیشب در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم گروههای مولود خوانی در وصف پیابمبر گرامی اسلام مولود خوانی کردند.

شیخ عبد الباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: افرادی که در کشور به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمان شیعه و سنی هستند، بدانند که در سایه سنت نبوی و رهبری مقام معظم رهبری وحدت و یکپارچگی بین شیعه وسنی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 245945
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز