همشهری آنلاین: در آستانه سی ام صفر سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) اجتماع عظیم رضویون روز چهارشنبه با حضور گسترده عزاداران و سوگواران آن حضرت در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

دبیر شورای هیاتهای مذهبی کشور در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این اجتماع با هدف انسجامبخشی عزاداری‌های سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) و ترویج شعائر مذهبی و سیره و منش آن امام همام با شرکت پنج هزار هیات مذهبی از سراسر کشور در صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) برپا شد.

حجت الاسلام ˈحسن صباغیانˈ افزود: از این تعداد هزار هیات مربوط به مشهد و چهار هزار هیات از استان‌های مختلف و شهرهای دیگر استان خراسان رضوی هستند.

وی گفت: در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شامل ˈسعید حدادیان، مجید بنی فاطمه و احمد واعظیˈ به مداحی می پردازند.

او اظهار داشت: در سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) علاوه بر عزاداری آیین وداع با محرم و صفر نیز به صورت نمادین با حضور هیاتهای مذهبی کشور در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

همزمان با دهه آخر صفر و سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلام (ص)‌ و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و در آستانه سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) مشهد مقدس حال و هوای خاصی داشته و مملو از خیل عظیم سوگواران و هیاتهای عزاداری از نقاط مختلف ایران اسلامی و برخی کشورهای دیگر است.

در این ایام و به ویژه در سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) پنج هزار هیات عزاداری از نقاط مختلف کشور در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی و صحن و سراهای آن به سوگواری پرداخته و ارادت خود را نسبت به آن حضرت نشان می‌دهند.

کد خبر 244333
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز