همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» گفت: ۱۶۰ هزار نفر زائر پیاده در قالب این طرح به حرم رضوی مشرف می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با اشاره به اینکه «یکی از سنت‌های خوب که در سال‌های اخیر در کشور ما نهادینه شدن برنامه پیاده‌روی کاروان‌های زیارتی امام رضا(ع) در ایام شهادت آن امام بزرگوار است»، گفت: سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گرفته بود که براساس آمار و ارقام احصاء شده بیش از 130 هزار نفر از اقشار مختلف مردم به صورت خودجوش در این مراسم شرکت می‌کردند، اما نهاد و سازمانی متولی میزبانی و استقبال از آنها نبود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این سازمان احساس کرد در حرکتی که زائران حرم رضوی به صورت فرهنگی و معنوی انجام می‌دهند می‌تواند بحث پذیرایی، اسکان و خدمت‌رسانی را عهده‌دار شود، لذا با این نگاه در شش استان که بخش عمده‌ای از کاروان‌ها از آنجا حرکت می‌کنند، 96 پایگاه، امامزاده، بقعه و مسجد و حسینیه برای خدمت‌گزاری به زائران در مسیر پیاده‌روی تا مشهد مقدس ایجاد شد.

شرفخانی با بیان اینکه در این راستا طرح بزرگ «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» برای خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران پیاده‌روی امام رضا(ع) همزمان با هفته وقف و با فرا رسیدن ایام پایانی دهه صفر درنظر گرفته شده است، گفت: هدف دیگر این طرح ایجاد فضای معنوی و فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه با نگاه قطب فرهنگی شدن و استفاده از فرصت فضای معنوی این کاروان‌ها برای رفع شبهات و پاسخگویی به مبانی دینی و مباحث فرهنگی است.

وی در ادامه با بیان این‌که «تاکنون بیش از 160 هزار نفر از مردم برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کردند، اظهارداشت: برنامه‌ریزی مناسبی برای اسکان، پذیرایی و خدمت‌رسانی به این زائران در 96 پایگاه اعلام شده در نظر گرفته شده و در این راستا بسیج امکانات استانی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی، هماهنگی با هلال‌احمر، نیروی انتظامی، پلیس راه، بسیج و مراکز بهداشتی و درمانی صورت گرفته است.

شرفخانی یادآور شد: بیش از 100 روحانی و مبلغ در این ایام به پایگاه‌های اوقاف در مسیر پیاده‌روی زائران حرم رضوی اعزام شدند و خیمه‌های فرهنگی، معرفتی و نمایشگاهی در ارتباط با فضیلت و آداب زیارت و بعضی از خاطرات مرحوم ابوترابی به عنوان بنیان‌گذار این حرکت در کشور و همچنین ایستگاه‌های مشاوره و وقف در این مسیر برپا شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: همچنین بسته‌های فرهنگی شامل قرآن، جانماز، کتاب ادعیه، دفترچه خاطرات و کاورهای مخصوص فصل سرما در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

همچنین در خبر دیگری در این ارتباط آمده است که آیت الله سید محمود علوی، وزیر اطلاعات دولت یازدهم دیروز همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با زائران پیاده حضرت علی بن موسی الرضا(ع) همراه شد.

وزیر اطلاعات با حضور در محور قدیم جاده نیشابور ـ مشهد از ایستگاه های خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) بازدید کرد. و در طول مسیر همراهی با زائران پیاده امام هشتم(ع) مشکلات آنها را بررسی و قول پیگیری و مساعدت داد.

گفتنی است، برخی از زائران و مسئولان متولی خدمت رسانی به زائران، از حضور وزیر اطلاعات، قدردانی کردند و خواستار حضور سایر مسئولان و وزرا شدند.

استاندار خراسان رضوی، اعضای شورای شهر مشهد و شهردار مشهد با حضور در بین زائران پیاده از مشکلات موجود آگاهی یافتند.

کد خبر 244365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز