همشهری‌آنلاین: کارشناس روس گفت بی توجهی به گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی صد تا صد و پنجاه سال دیگر به نابودی تمدن در کره زمین منجر می‌شود.

cc

به گزارش واحد مرکزی خبر، ویکتور دانیلوف خبرنگار و مدیر مؤسسه مسائل آبی آکادمی علوم روسیه در مصاحبه با روزنامه روسی پراودا با اشاره به اهمیت توجه به پدیده گرم شدن کره زمین و دگردیسی آب و هوایی، از جمله گرمای غیرعادی برای روسیه در نیمه اول زمستان و آثار مرگبار این بی توجهی گفت: تغییرات آب و هوایی جهان با افزایش دفعات و قدرت ناهنجاری‌های هوایی و اقلیمی مختلف همراه است.

تغییرات اقلیمی جهانی نتیجه عدم تعادل در سیستم آب و هوایی زمین است. به همین دلیل این تغییرات الزاماً نه تنها با افزایش اوج دما، بلکه تعمیق چاه‌های پرحرارت همراه خواهد بود، اتفاقی که هم اکنون در آمریکا روی می‌دهد.

اما گرم شدن کره زمین به طور یکنواخت اتفاق نمی‌افتد بلکه همراه با مکث و حتی عقب گرد است و در هر سرزمینی نمودهای مختلف دارد، در برخی جاها سریعتر روی می‌دهد (مثلاً‌در عرض های جغرافیایی بالا) و برخی جا کندتر (به ویژه در منطقه استوایی). بنابراین نباید با سرد شدن موقت نقطه‌ای از زمین منکر گرم شدن کره زمین شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پروتکل کیوتو در صورتی که همه کشورها آن را امضا کنند، کره زمین را از گرم شدن نجات خواهد داد یا نه، گفت: کسانی که سال 1997 پروتکل کیوتو را امضا کردند خوب می‌دانستند که تمهیدات پیش بینی شده از سوی آنان برای تأثیر گذاری اساسی بر روند تغییرات آب و هوایی جهانی کافی نیست.

همانطور که می‌بینیم کشورهای مختلف این کار را به سبب اوضاع سیاسی و یا‌ اقتصادی به آینده موکول می‌کنند و هیچکس به این فکر نمی‌کند که قبل از هر چیز باید به بقای نوع بشر فکر کرد.

اگر این تغییرات آب و هوایی طبق برنامه پیش رود و کاری برای جلوگیری از این تغییرات انجام نشود، صد تا صد و پنجاه سال دیگر تمدن در زمین نابود خواهد شد.

کد خبر 245821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز