همشهری آنلاین: قیمت زمین مسکونی و خانه در تابستان سال جاری در حالی نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است که مقایسه قیمت ها با بهار ۹۲ حاکی از کاهش های چهار تا ۹ درصدی در این دو بخش است.

تهران

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام مرکز آمار از نتایج آمارگیری قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی و یک متر مربع زیربنایی مسکونی و اجاره بها در تابستان 92، متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمانی مسکونی کلنگی نسبت به فصل قبل9.6 درصد کاهش ، متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی 4.3 درصد کاهش و متوسط مبلغ اجاره به علاوه سه درصد ودیعه پرداختنی برای یک متر مربع زیربنای مسکونی 4.7 درصد افزایش یافته است.

بر این اساس متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران پنج میلیون و 276 هزار و 400 تومان بوده است که نسبت به فصل قبل 9.6 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 100.7 درصد افزایش داشته است.

این درحالی است که تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 22.7 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 16.8 درصد کاهش یافته است.

بنا بر این گزارش، متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران چهار میلیون و 53 هزار و 900 تومان بوده است که نسبت به فصل قبل 4.3 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 47 درصد افزایش یافته است.

همچنین تعداد معاملات فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 26.9 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 43 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 244597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز