همشهری آنلاین: عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه افزایش ۶ برابری ودیعه وام مسکن نقدینگی را در کشور افزایش نخواهد داد، گفت: هرچند ممکن است افزایش ۶ برابری ودیعه وام مسکن نقدینگی اندک و ناچیزی در کشور ایجاد کند اما در کنار این مورد به طور حتم به اشتغالزایی و تولیدات صنایع وابسته به ساخت و ساز کشور نیز افزوده خواهد شد.

مسکن مهر

خانه ملت نوشت: سید احسن علوی با اشاره به اینکه افزایش 6 برابری ودیعه وام مسکن نقدینگی را در کشور افزایش نخواهد داد، گفت: هرچند ممکن است افزایش 6 برابری ودیعه وام مسکن نقدینگی اندک و ناچیزی در کشور ایجاد کند اما در کنار این مورد به طور حتم به اشتغالزایی و تولیدات صنایع وابسته به ساخت و ساز کشور نیز افزوده خواهد شد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود :بدون شک افزایش ودیعه وام مسکن به اشتغالزایی در کشور کمک خواهد کرد و هم می‌تواند بازار مصالح ساختمانی را رونق بخشیده و رکود فعلی بازار مسکن را نیز کاهش دهد.

وی تصریح کرد: در صورتی که تقاضای مسکن برای بدست آوردن سرمایه و سود باشد به طور حتم این امر می‌تواند نقدینگی را در کشور افزایش دهد اما وقتی به مسکن با چشم کالایی مصرفی نگاه شود، 6برابر کردن ودیعه وام مسکن تورمی در کشور ایجاد نخواهد کرد.

علوی ادامه داد: افزایش وام مسکن نه‌ تنها به هیچ عنوان گرانی ملک را در پی نخواهد داشت بلکه این وام می‌تواند عرضه و تقاضای مسکن را نیز متعادل کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم اظهار کرد: امروز شکاف عمیقی بین عرضه و تقاضای مسکن بوجود آمده، تقاضا برای مسکن افزایش یافته در صورتی که عرضه این کالا متوقف و یا کند شده که یکی از دلایل آن نیز خالی بودن بسیاری از واحدهای مسکونی است.

وی گفت: آنچه امروز نقدینگی را در بازار مسکن افزایش داده، نه افزایش وام مسکن، بلکه سفته و دلال بازی برخی افراد سودجو و نفوذ کرده در این بازار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور ما مسکن به عنوان کالایی سرمایه‌ای نگاه می‌شود که این موضوع نادرست بوده و باعث شده که بازار مسکن هم دچار نقدینگی شود و هم کنترل آن از دست دولت خارج شود.

کد خبر 238546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز