همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت:در گذشته یک رقم مشخص به عنوان وام تعمیرات پرداخت می‌شد که در حال مذاکره با بانک مسکن برای تقویت این وامها از وجوه اداره شده این بانک هستیم به عبارتی آنچه که ما به دنبال آن هستیم تنوع بخشی به وامها مانند وام ودیعه، نوسازی و وام مقاوم‌سازی است.

ایزدی

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه ما به دنبال تنوع بخشی به وامها مانند وام ودیعه، نوسازی و وام مقاوم‌سازی هستیم اظهار داشت: طی سالهای گذشته 317 هزار و 621 سهمیه برای نوسازی بافت‌های فرسوده ارائه شده که از این تعداد 297 هزار و 326 واحد به بانک‌ها معرفی شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی درگفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی،محمد سعید ایزدی با اشاره به سیاست تسهیلات‌دهی و آموزش در بافت های فرسوده اظهار داشت: قصد داریم علاوه بر اجرای سیاست های نرم افزاری در حوزه سخت افزاری نیز اقداماتی را انجام دهیم.

وی افزود: آنچه که ما به دنبال آن هستیم تنوع بخشی به وامها مانند وام ودیعه، نوسازی و وام مقاوم‌سازی است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت:در گذشته یک رقم مشخص به عنوان وام تعمیرات پرداخت می‌شد که در حال مذاکره با بانک مسکن برای تقویت این وامها از وجوه اداره شده این بانک هستیم.

ایزدی با اشاره به اینکه برخی ناپایداری‌های واحدهای مسکونی با وام مقاوم‌سازی برطرف می‌شود، گفت: سقف و میزان تسهیلات نوسازی بافتهای فرسوده را به زودی اعلام می‌شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی در خصوص اینکه ارزش افزوده بالای ساخت مسکن احتمال بی میلی مالکان را به مقاوم سازی به دنبال دارد افزود: هدف ما تمرکز بر یک سیاست خاص نیست بلکه مقاوم سازی است که آن هم در یک کارگروه شروع شده و معتقدیم این موضوع بیشتر در شهرهای کوچک قابلیت اجرا دارد و ممکن است در کلان شهرها از آن استقبال نشود.

گفتنی است؛ با نوسازی در بافت‌های فرسوده، به ازای هر 57 مترمربع ساخت و ساز یک شغل ایجاد می‌شود که به رونق اشتغال و حمایت از کار ایرانی کمک می کند و با تخریب هر واحد فرسوده شهری 3،2 (سه و دو دهم) واحد نوساز ایجاد می‌شود که به اصلاح سیمای شهری، جذب جمعیت جدید و به نوعی توسعه درونی شهرها و تجدید حیات در این مناطق هم کمک می کند.

کد خبر 243466
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز