همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های دولت برای فعال شدن بازار مسکن و خروج از شرایط رکود گفت: میزان تسهیلات خرید مسکن در شهرهای بزرگ باید افزایش یابد چون وام ۳۵ میلیونی جدید برای شهرهای کوچک مناسب است.

آخوندی عباس

به گزارش مهر، عباس آخوندی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان تسهیلات مسکن از سال 1385 در عدد 20 میلیون تومان باقی مانده بود که دولت برای خروج از شرایط رکود و فعال شدن بازار مسکن که جزو برنامه‌هایش محسوب می‌شود اقدام به افزایش میزان این تسهیلات تا سقف 35 میلیون تومان کرد.

وی با اشاره به پیشنهادهایی که از سوی وزارت شهرسازی به بانک مرکزی برای افزایش میزان تسهیلات ارائه شده است افزود: پیشنهادهایی در این خصوص به بانک مرکزی ارایه کرده‌ایم که یکی از آنها افزایش میزان تسهیلات مسکن بود البته این افزایش برای شهرهای کوچک مناسب است ولی برای شهرهای بزرگ جوابگو نیست.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: میزان تسهیلات مسکن تهران و شهرهای بزرگ باید به بالای رقم 35 میلیون تومان برسد که این موضوع نیازمند اقدامات بعدی است چرا که مهم است میزان تسهیلات ارایه شده در خرید یک واحد نوساز سهم به سزایی داشته باشد.

کد خبر 245185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز