همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش وام بافت فرسوده در سال آینده خبر داد و گفت: منابع بانک‌ها را از طریق املاک در اختیار شرکت عمران و بهسازی تامین کنیم که به صورت ضمانت بانکی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

محمد سعید ایزدی در گفتگو با مهر در خصوص احتمال افزایش وام بافت فرسوده، اظهار داشت: برای سال 93 تلاش داریم که سقف بالاتری برای نوسازی برخوردار شویم که البته هنوز نهایی نشده است.

وی با بیان اینکه این وام متغیر است، گفت: وام بافت فرسوده برای شهرهای متوسط، بزرگ و کلانشهرها متفاوت است و نوع دریافت و بهره هم متفاوت خواهد بود تا براساس وضعیت هر شهر و بافت‌های فرسوده این تسهیلات پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه در سال 92 ما 200 هزار سهمیه داشتیم که این را به 6 بانک عامل معرفی کردیم، گفت: اما تعداد تخصیصی‌های ما خیلی پایین است و به 14 هزار وام هم نمی‌رسد ضمن آنکه در حال تلاش هستیم تا از طریق بانک مرکزی و رایزنی با بانک‌های عامل به سمت تحقق بخشی از این سهمیه برویم.

ایزدی با اشاره به اینکه این وام‌ها ابزار خوبی برای تشویق مردم است، اظهار داشت: در حال حاضر 60 هزار پروند برای معرفی به بانک‌ها داریم ولی شرایط توسط بانک‌ها مهیا نشده است و باید اینکار پیگیری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال آینده تنوع بخشیدن به وام‌ها در دستور کار ما قرار دارد، گفت: تصمیم گرفتیم که منابع بانک‌ها را از طریق مایملک شرکت عمران و بهسازی تامین کنیم به این صورت که این زمین‌ها ضمانت بانک‌ها قرار بگیرد.

کد خبر 247349
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز