همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کرد: تا پایان سال بخشی از آزادراه حرم تا حرم حدفاصل چرمشهر تا گرمسار که حدود ۷۵ کیلومتر است به بهره‌برداری می‌رسد.

آزادراه حرم تا حرم

علی نورزاد - معاون وزیر راه و شهرسازی - در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه حد فاصل بین قم تا گرمسار آزادراه حرم تا حرم به طول 150 کیلومتر در حال ساخت است، گفت: هزینه و اعتبار در نظر گرفته شده برای این فاز از پروژه 367 میلیارد تومان است.

وی افزود: این قرارداد از ابتدای امسال آغاز شده و تا 27 اسفند ماه باید به پایان برسد که در این مسیر، ظرف یک سال باند قدیم تعویض و باند جدید احداث می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این قراداد بین وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد شده و در مدت یک سال باید انجام شود، اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی مسیر قم تا گرمسار بیش از 56 درصد است و حدفاصل چرمشهر تا گرمسار 63 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برنامه‌ریزی شده این بخش از آزادراه هر چه سریع‌تر به بهره برداری برسد که اقدامات اساسی در این زمینه در حال انجام است.

نورزاد افزود: سه ماه زمان برای تکمیل و به بهره برداری رسیدن این مسیر از آزادراه نیاز است اما یکی از موضوعاتی که در این مورد حائز اهمیت است نزدیک شدن به فصل سرماست که کمی کار را با وقفه و کندی مواجه می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان این‌که فصل زمستان شرایط کار را سخت‌تر می‌کند، تاکید کرد: نهایت تلاشمان را می‌کنیم که در رابطه با انجام پروژه‌ها کیفیت لازم رعایت شود.

به گفته وی اولویت بعدی برای ساخت این آزادراه حد فاصل قم تا چرمشهر است که امیدواریم تا اوایل سال 93 تکمیل و راه‌اندازی شود.

نورزاد یادآورشد: آزاد‌راه حرم تا حرم در واقع حرم مطهر حضرت معصومه (س) در استان قم را به سمت گرمسار، سمنان، سبزوار و حرم امام‌ رضا در استان خراسان رضوی متصل می‌شود.

کد خبر 241947
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز