همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر تسریع در عملیات احداث مترو شهر جدید هشتگرد و بهره برداری از آن در کوتاهترین زمان ممکن، گفت: طرح دوطبقه کردن اتوبان تهران - کرج نیازمند مطالعه و مقایسه میزان کارایی با حمل و نقل ریلی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه بازدید امروز 28 آذر 92 از روند احداث مترو شهر جدید هشتگرد با اشاره به حجم بالای تردد ها در محور تهران - کرج - قزوین اظهار داشت : شمار ترددها در این محور برخی روزها به 250 هزار تردد نیز می رسد که نمی توان برای پاسخگویی به این حجم از عبور و مرور تنها به جاده و آزاد راه ها تکیه کرد.

وی با اشاره به ایمنی کمتر و مصرف سوخت 7 برابری حمل و نقل جاده ای در مقایسه با حمل و نقل ریلی ، بر لزوم انتقال بخشی از بار ترافیکی محور تهران کرج و در ادامه قزوین روی ریل تأکید کرد و افزود: از مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران خواسته ام تا برنامه های خود را برای انتقال ترافیک این محور روی ریل ارائه دهد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص مطالب بیان شده پیرامون دوطبقه کردن آزاد راه تهران-کرج با بیان اینکه چنین طرحی نیازمند بررسی و مطالعه است ، گفت :باید دید کدام یک از نوع حمل و نقل جاده ای یا ریلی کارایی بیشتری در جابجایی مسافران این محور دارند چراکه بودجه محدودی در اختیار داریم.

وی ادامه داد: معتقدم همانند محور تهران - قم ، باید برای کاهش ترافیک محور تهران - کرج نیز از شبکه ریلی استفاده کنیم، هرچند این به معنای بی توجهی به حمل و نقل جاده ای نیست تاجایی که قطعه دوم ادامه اتوبان شهید همت در تابستان سال 93 به بهره برداری می رسد.

آخوندی با اعلام اینکه تکمیل خط مترو تهران - هشتگرد نیازمند تزریق مالی است ، تصریح کرد: درخصوص این موضوع با همکاری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بررسی و تصمیمات اتخاذ خواهد شد.
وی در ادامه از آمادگی راهداران سراسر کشور برای انجام عملیات راهداری زمستانی خبرداد و گفت: چهارشنبه گذشته یک راهدار فداکار در استان آذربایجان شرقی حین انجام وظیفه جان به جان آفرین تسلیم کرد که این واقعه غمناک را به خانواده او تسلیت می‌گویم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارزش راه های کشور و لزوم نگهداری از آنها ، اظهار داشت : بحث راهداری به شدت مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است و امیدواریم با توجه به گشایش های پیش بینی شده در بودجه93 از حمایت‌های دولت و مجلس نیز بهره‌مند شویم.

کد خبر 243076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز