همشهری آنلاین: فرمانده پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس گفت: نیروی هوایی امروز با همکاری دانشگاه ها، صنایع و پشتیبانی صنایع وزارت دفاع توانایی ساخت انواع سامانه های پروازی در داخل کشور را دارد.

گودرزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیروی هوایی ارتش امیر سرتیپ خلبان فرهاد گودرزی در مورد اهمیت پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس بیان داشت: پایگاه هوایی بندرعباس در مجاورت تنگه هرمز و آبهای نیلگون خلیج فارس قرار دارد و در نیمه مرز آبی خاکی جنوب کشور واقع شده است.

امیر گودرزی اظهار داشت: پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس از شمالی ترین نقطه خلیج فارس تا دریای عمان و جزایر سه گانه را پوشش می دهد.

وی در مورد دلایل انتخاب پایگاه هوایی بندرعباس به عنوان محور و پایگاه اصلی رزمایش بیان داشت: احاطه کامل بر پهنه هوایی خلیج فارس و امکان مانور مناسب جنگنده ها در خلیج فارس و دریای عمان دلیل انتخاب این پایگاه بود.

فرمانده پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس در مورد خودکفایی نیروی هوایی و امکان بهینه سازی هواپیماهای شکاری گفت: با فرمان امام راحل نیروی هوایی جزو نیروهای پیشتاز در امر خودکفایی است و در بخش های قطعه سازی و سامانه های هواپیمایی به موفقیت های خوبی دست پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: نیروی هوایی با تعامل و بهره گیری از امکانات و توانایی علمی دانشگاهها و واحدهای صنعتی و پشتیبانی صنایع دفاعی امروز در جهاد خودکفایی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

گودرزی با بیان اینکه نیروی هوایی تمامی تحرکات منطقه را رصد می کند، عنوان کرد: نیروی هوایی احاطه کامل را با پیام صلح، دوستی و امنیت پایدار برای همسایگان و کشورهای منطقه دارد.

وی در مورد برگزاری رزمایش فدائیان حریم ولایت 4 اظهار داشت: در این رزمایش انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، هواپیماهای ترابری سنگین و نیمه سنگین و هواپیماهای سوخت رسان طی عملیات های تعریف شده در طول شبانه روز عملیات هایی را در منطقه جنوب کشور اجرا خواهند کرد.

کد خبر 243104
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز