گروه سلامت: رئیس‌جمهور قانون بیمه انفرادی بیماران دیابتی و صعب‌العلاج (بیماران سرطانی، بیماری‌های خاص و ام.اس) را که در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود، جهت اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت، براساس ماده واحده این قانون، سازمان‌های بیمه‌گر مکلفند بیماران دیابتی و صعب‌العلاج را که فاقد پوشش بیمه درمانی پایه هستند، در صورت تقاضا به صورت انفرادی از طریق صدور دفترچه تحت پوشش بیمه قرار دهند.

همچنین بر اساس بند «ق» تبصره 41  قانون بودجه سال 1386 کل کشور، 60 درصد درآمد حاصل از افزایش 10 درصدی قیمت نوشابه‌ها تا مبلغ 500 میلیارد ریال در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد تا برای کمک به هزینه درمانی بی‌بضاعتان مبتلا به دیابت هزینه شود.

این درحالی است که پیش از این، امین‌لو، معاون پارلمانی وزارت بهداشت در خصوص این طرح گفته بود: بیمه اصولی دارد و اگر ما بگوییم فقط بیماران دیابتی بیمه ‌شوند، مثل آن است که ‌بگوییم فقط ماشین‌های تصادفی ‌بیمه شوند، در حالی‌که طبق اصول بیمه‌ای باید همه بیمه شوند.

مدافعان این طرح می‌گویند هر ساله حدود هزار میلیارد تومان صرف درمان بیماران دیابتی کشور می‌شود که با بیمه شدن بیماران دیابتی در هزینه‌های درمانی آنها صرفه‌جویی می‌شود.

کد خبر 23911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز