همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه اطمینان داد که جمهوری اسلامی ایران در ظرفیت ملی و به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد در تمامی سطوح آماده همکاری با یونسکو در جهت تقویت فعالیت های آن است.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، دکتر « محمد جواد ظریف» این مطلب را در دیدار خانم « ایرینا بوکوآ » مدیرکل یونسکو در پاریس بیان کرد.

ظریف با اشاره بر اهمیت کار یونسکو در حوزه فرهنگ، نیاز جامعه جهانی به نقش اساسی شالوده های فرهنگی به عنوان یکی از عناصر اصلی توسعه پایدار و رسالت تاریخی و مهم یونسکو در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی نسبت به پیشبرد بحث گفت و گوی فرهنگ ها و تمدنها از سوی یونسکو اطمینان داد که جمهوری اسلامی ایران برای تقویت این نهاد بین المللی آماده همکاری است.

ظریف همچنین موضوع تقارب فرهنگی و هم افزایی فرهنگی را مورد توجه قرار داد.

مدیرکل یونسکو نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور دکتر ظریف در نشست رهبران کنفرانس یونسکو، به ابتکارات مهم جمهوری اسلامی ایران در حوزه های فرهنگی اشاره کرد.

بوکوآ با تاکید بر این که ایران می تواند در حوزه فعالیت های یونسکو و راهبرد جدید میان مدت این سازمان نقش مهمی را ایفا نماید تصریح کرد که ما مشتاقانه علاقه مند به همکاری با ایران هستیم.

وی در این دیدارهمچنین فعالیت های یونسکو درزمینه های فرهنگی و نیز طراحی برنامه 8 ساله کار یونسکو را تشریح کرد.

دو طرف در این دیدار زمینه های تقویت و افزایش همکاری های فیمابین جمهوری اسلامی ایران و یونسکو را بررسی و بر تقویت همکاری های مشترک در حوزه فرهنگی تاکید کردند.

کد خبر 237920
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز