همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حادثه چند روز قبل در منطقه مرزی سراوان، اعلام کرد که قصد دارد امروز با وزیر خارجه پاکستان بصورت تلفنی گفت‌وگو کند.

محمدجواد ظریف حادثه سراوان را نمونه‌ای از تروریسم بین‌المللی و نمادی از گسترش افراطی‌گری در منطقه دانست و اطمینان داد که تمام وزارت امور خارجه بسیج شده است تا تحرکات لازم را برای برخورد با این اقدام غیرانسانی انجام دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، ظریف در مطلبی که شامگاه یکشنبه در صفحه فیسبوک خود در این رابطه نوشته آورده است:

«تعدادی از دوستان به درستی در مورد شهدای سراوان تذکر داده بودند. در ابتدا این ضایعه دردناک را به خانواده‌های عزیز این شهدای بزرگوار و به همه مردم بزرگ ایران تسلیت عرض می‌کنم.

راستش قصد داشتم در گزارش فردایم به این موضوع بپردازم. چون برنامه‌ریزی کرده‌ایم که فردا صبح تماس تلفنی با وزیر امور خارجه پاکستان در مورد این جنایت هولناک تروریستی داشته باشم. دیروز هم تمام وزارت امور خارجه بسیج شده بود تا تحرکات لازم را برای برخورد با این اقدام غیرانسانی که نمونه‌ای از تروریسم بین‌المللی و نمادی از گسترش افراطی‌گری در منطقه است را انجام دهد. دوستانی که نسبت به پیگیری موضوعاتی مثل سوریه و افغانستان انتقاد می‌کنند، باید به این نکته توجه کنند که حادثه دردناک سراوان یک نمونه از نتایج گسترش افراط گرایی در منطقه است. افراط و تروریسم مرز نمی‌شناسد. در جهان امروز امنیت قابل تفکیک نیست و لذا برای حفظ امنیت کشور خود ناگزیریم به برقراری امنیت در منطقه کمک کنیم.»

کد خبر 236605
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز