همشهری آنلاین: معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه، با بیان اینکه اکثریت اعضای کمیسیون امنیت ملی از توضیحات ظریف قانع شدند، گفت: سؤال از وزیر امور خارجه در نشست غیرعلنی طرح شود.

حسن قشقاوی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به خبرهای مطرح شده مبنی‌بر قانع نشدن نمایندگان مجلس از اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، گفت:‌ برخی رسانه‌ها اعلام کردند که بیشتر نمایندگان مجلس از پاسخ‌های ظریف در کمیسیون امنیت ملی قانع نشدند، حال آنکه بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس تنها طراح سؤال در کمیسیون مربوطه اعلام قانع شدن یا قانع نشدن می‌کند، بنابراین باید مراقب سوءاستفاده رسانه‌های غربی بود.

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه، ادامه داد: با توجه به فرمایشات و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از دستگاه دیپلماسی، بیشتر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موافق اظهارات و پاسخ‌های ظریف بوده و از دو نماینده سؤال‌کننده خواستار باز پس‌گیری سؤال بودند.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود سؤال از وزیر امور خارجه در نشست غیر علنی طرح شود، افزود:‌ با توجه به اینکه بخشی از دیپلماسی کشور مانند سیاست خارجی دیگر کشورها، دیپلماسی پنهان است، از این رو در شرایط کنونی مصلحت کشور در این است که نمایندگان از طرح سئوال خود در صحن علنی منصرف شوند یا آنکه سؤالات در نشست غیر علنی مطرح شود.

قشقاوی گفت: خوشبختانه بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اعلام حمایت نمایندگان مجلس از محمدجواد ظریف بیش از زمان رأی اعتماد وی است.

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه، با اشاره به مذاکرات و جلسات فراوان با نمایندگان سؤال‌کننده از وزیر امور خارجه برای باز پس‌گیری سؤال، تصریح کرد: به‌طور حتم این مذاکرات با تلاش من و اعضای کمیسیون امنیت‌ملی وسیاست‌خارجی مجلس ادامه پیدا می‌کند.

کد خبر 237714
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز