همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش معتقد است جشنواره بین المللی فیلم رشد نقش بسیار موثری در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت و به ویژه سند بنیادین دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه این رویداد تربیت را ایجاد رفتار مطلوب پایدار در دانش آموز دانست و گفت: زمانی که رفتاری پایدار بماند یعنی تربیت شکل گرفته است و هم چنین یادگیری زمانی اتفاق می افتد که منجر به تغییر رفتار شود.

وی با بیان این که یادگیری با دیدن موثرتر از شنوایی و سایر حواس است، افزود: از این رو فیلم در فرایند یادگیری موثرتر است و بنابراین جشنواره فیلم رشد باید گام بسیار مهمی را در شناخت استعدادها به ویژه در زمینه تولید فیلم های آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش و تربیت بردارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به قدمت 43 ساله جشنواره بین المللی رشد، اظهار کرد: این جشنواره می تواند در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت نقش ویژه ای ایفا کند و برای نمونه سند تحول بنیادین نیازمند رسانه های غیرسنتی چون فیلم است.

وی ادامه داد: هم چنین در سال های گذشته بسیاری از مدارس کشور هوشمند شده اند و محصولات فیلم رشد می تواند در غنی سازی کلاس های درس این مدارس بسیار موثر باشد.

فانی بر لزوم تقویت دانش آموزان و فرهنگیان فیلم ساز و شناسایی استعدادهای آنان تاکید کرد و گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی برای شناخت بهتر و بیشتر استعدادهای درخشان این حوزه به ویژه در بخش آموزشی و تربیتی اقدام کند.

وزیر آموزش و پرورش معتقد است باید با تقویت دبیرخانه جشنواره فیلم رشد و توانایی صاحب نظران برای ارتقای دانش آموزان و فرهنگیان و غنی سازی فیلم های آموزشی گام برداشت.

فانی در پایان اظهار امیدواری کرد در مدت حضورش در آموزش و پرورش، جشنواره فیلم رشد را تواناتر، موثرتر و مفیدتر کند.

مراسم اختتامیه چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد روز جمعه 10 آبان ماه در سینما فلسطین برگزار شد.

کد خبر 237252
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز