دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آثار رسیده و پذیرفته شده دانش آموزی در چهل و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد، با رشد ۳۱۰ درصدی همراه است.

جشنواره فیلم رشد

به گزارش همشهری آنلاین، روح الله مالمیر کارشناس ارشد هنرهای نمایشی و کارشناس مسئول فیلم و هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگی و هنری معاونت پرورشی آموزش و پرورش در گفت و گو با ستاد اطلاع رسانی چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد، اظهار کرد: اداره فرهنگی و هنری هر سال در مدارس مسابقات فرهنگی و هنری را برگزار می کند که یکی از رشته های آن، فیلم دانش آموزی است.

وی افزود: رشته فیلم دانش آموزی این مسابقات ویژه مقطع دبیرستان برگزار می شود و البت در مقطع راهنمایی نیز دانش آموزان می توانند آثار خود را ارسال کنند اما تنها تا سطح استانی داوری می شود. داوری این آثار از ابتدا در چند مرحله آموزشگاه، منطقه، استان، مقدماتی کشوری برگزار می شود و سال گذشته 400 فیلم کوتاه آموزشی به دبیرخانه سی و یکمین دوره از جشنواره رسید.

به گفته مالمیر، از میان 400 فیلم رسیده به دبیرخانه، 150 اثر به جشنواره راه یافت و از این میان نیز 70 اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم رشد ارسال و در نهایت از این تعداد، 31 اثر برای حضور در گردونه داوری این رویداد پذیرفته شدند.

وی با بیان این که فیلم های تولید شده از سوی دانش آموزان در رشته های مستند، داستانیف مستند داستانی، پویانمایی و نماهنگ است، اظهار کرد: تا چند سال گذشته اغلب فیلم ها جنبه تربیتی داشت زیرا این اهداف برای ما مهم تراز هر چیز است اما در چند سال گذشته ضمن پرداخت به این محور، کتب درسی به عنوان یک منبع یا محور برای تولید فیلم به دانش آموزان پیشنهاد شد.

این عضو هیات انتخاب جشنواره بین المللی فیلم رشد، ادامه داد: در کنار جنبه سرگرم کنندگی فیلم، این هنر می تواند به عنوان یک ابزار آموزشی مورد توجه باشد و از این رو سعی کردیم دانش آموزان را متوجه مطالب منتشر شده در کتاب های درسی شان کنیم.

مالمیر، ضمن اشاره به رشد 310 درصدی آثار در این بخش، گفت: سال گذشته 10 اثر دانش آموزی در جشنواره پذیرفته شد که امسال این آمار به 31 رسیده است. البته صحبت درباره کیفیت این آثار بر عهده داوران است اما باید اعلام کنم که سال گذشته فیلم های دانش آموزی توانستند سه تندیس جشنواره را به خود اختصاص دهند.

وی هم چنین به حضور 3 داور دانش آموز در داوری بخش مسابقه اشاره کرد و افزود: هر سال سه فارغ التحصیل که در رشته های دانشگاهی مرتبط در دانشگاه ها مشغول به تحصیل شده اند، در تیم داوری حضور دارند.

مالمیر در پایان صحبت های خود اظهار کرد: به اعتقاد من همین که کتب درسی به عنوان یک منبع به دانش آموزان فیلم ساز معرفی شده می تواند او را به مطالعه و کسب اطلاعات فراتر از فضای مدرسه، سوق دهد و برای جامعه مفید باشد

کد خبر 234073
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز