همشهری آنلاین: کارگاه آموزش فیلم نامه نویسی برای معلمان و دانش آموزان در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۸ و ۹ آبان ماه با حضور فرهاد توحیدی برگزار می شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد، کارگاه آموزش فیلم نامه نویسی با حضور فرهاد توحیدی صبح روز چهارشنبه 8 آبان ماه در دفتر تکنولو‍ژی آموزشی سازمان پژوهش برای دانش آموزان فیلم ساز برگزار می شود.

هم چنین جلسه اکران و نقد و بررسی فیلم های دانش آموزی عصر این روز برگزار خواهد شد.

کارگاه آموزش فیلم نامه نویسی فرهنگیان فیلم ساز نیز با حضور فرهاد توحیدی صبح روز پنجشنبه 9 آبان ماه برگزار می شود.

در پایان این کارگاه ها از فیلم سازان برتر دانش آموز و معلم با حضور دبیر جشنواره تقدیر می شود.

همچنین کلودیو پازینزا ( Claudio pazienza ) داور سوئیسی بخش مستند جشنواره بین المللی فیلم رشد درباره فیلم رشد ابراز کرد: هر فیلمی که در جشنواره فیلم رشد دیدم درباره ایران قدیم بود در حالی که من انتظار داشتم آثار بیشتری را درباره ایران جدید و معاصر ببینم. البته هر فستیوالی سیاست خاص خود را دارد و حتما این آثار بر اساس سیاست جشنواره رشد انتخاب شده اند.

وی با اشاره به استفاده از تکنیک های روایی قدیمی در فیلم های ایران، اظهار کرد: یکی از نمونه هایی که می توانم به آن اشاره کنم صدای قاطعانه راوی در برخی از فیلم ها بود گویی راوی برای مخاطب تعیین تکلیف می کند و به او جهت می دهد و اجازه نمی دهد مخاطب خود تصمیم بگیرد.

این داور بخش مستند چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد هم چنین تکنیک های فنی استفاده شده در آثار ایرانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: البته همه چیز بخش فنی نیست. برای ساخت یک فیلم مستند باید توجه داشت که تاثیرات بیرونی در کنار تاثیر درونی یعنی تاثیر بر روی فیلم ساز اهمیت دارد. اگر یک فیلم ساز خود از موضوع قانع شود، کافی نیست و باید بتواند مخاطب خود را نیز قانع کند.

وی ادامه داد: نکته دیگری که یک فیلم ساز باید مد نظر قرار دهد، آن است که یک فرد باید خود به نتیجه برسد که می خواهد فیلمی بسازد نه این که به او سفارش ساخت یک فیلم را بدهند.

این فیلم ساز همچنین به اشتراک احساسات و شناخت در ساخت فیلم مستند اشاره کرد و گفت: یک فیلم ساز باید زمانی را برای درک واقعیت بگذارد و این درک را به مخاطب خود انتقال دهد و البته همیشه ابتدا شناخت و درک و احساس خود را مدنظر داشته باشد.

کد خبر 236864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز