همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر انتشارات کمک آموزشی رشد با تاکید بر ضرورت استفاده از فیلم‌های آموزشی در مدارس، از عرضه نسخه دی.وی.دی فیلم‌های آموزشی به همراه مجلات رشد آموزش ابتدایی خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم رشد، محمد ناصری اظهار کرد: جشنواره فیلم آموزشی و تربیتی رشد جشنواره ای قدیمی و بین المللی است که توانسته جایگاه خوبی در میان جشنواره های فیلم داشته باشد.

وی با بیان این رویکرد حال حاضر وزارت آموزش و پرورش توجه به بسته های آموزشی است، گفت: آموزش و پرورش صرفا در کتاب های درسی محدود نمی شود و باید از ابزارهای دیگر چون کتاب های کمک درسی، مجله، فیلم و نرم افزارهای چند رسانه ای نیز بهره گرفت.

ناصری معتقد است آموزش با کتب درسی باید با ابزارهایی چون فیلم آموزشی پشتیبانی شود تا به درک مفاهیم آموزشی و تربیتی کمک کند.

این مقام مسئول هم چنین درباره برخی انتقادها مبنی بر نداشتن گیشه و اکران برای فیلم های آموزشی، اظهار کرد: ضعف سینما وابسته به بودجه و اقتصاد مربوط به فیلم های عمومی سینمایی است اما منظور ما از فیلم های آموزشی، آثاری است که بار تخصصی و علمی خاصی به همراه دارند و معمولا برای اکران عمومی ساخته نمی شوند.

وی با بیان این که جشنواره فیلم رشد به صورت ویژه و خاص مفاهیم آموزشی را مد نظر دارد، ابراز کرد: باید توجه داشت که فیلم های آموزشی سود چندانی ندارند و گرچه جذابیت، تفریح، گیشه و سود در تولید یک فیلم مهم است اما این ویژگی ها چیزی نیست که بتوان آن را به حوزه فیلم های آموزشی نیز تعمیم داد.

ناصری ادامه داد: فیلم های آموزشی نیاز به حمایت ویژه دارند زیرا یک فیلم خوش ساخت جذاب، تاثیر چندبرابری نسبت به یک کتاب درسی خواهد داشت و آموزش و پرورش نیز در حال حرکت به سمت استفاده بیشتر از فیلم در بسته آموزشی است.

مدیر کل دفتر انتشارات کمک آموزشی رشد در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: آموزش و پرورش سال هاست که بر تنور فیلم های آموزشی می دمد و بهترین های این حوزه را معرفی و تقدیر می کند. این آثار البته پس از جشنواره وارد مدارس می شوند و هم چنین بر روی سایت رشد قرار می گیرند و معلمان به راحتی می توانند آن ها را به کلاس های درسی ببرند.

وی افزود: البته با نقطه ایده آل استفاده از فیلم های آموزشی در مدارس فاصله داریم اما گام های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شده که برای نمونه می توان به فروش نسخه دی.وی.دی آثار به قیمت بسیار پایین همراه با مجلات رشد آموزش ابتدایی اشاره کرد که از دی ماه امسال اجرا می شود. این نسخه ها بدون قفل و با امکان کپی طراحی شده اند زیرا ما قصد داریم با آسان ترین و ارزان ترین شیوه ممکن این آثار را وارد مدارس کنیم.

ناصری در پایان گفت: یک نکته را نباید فراموش کرد و آن بودجه محدود آموزش و پرورش است و به هر حال لازم است سایر نهادهای دولتی و خصوصی نیز برای گسترش استفاده از بسته آموزشی به کمک این وزارتخانه بیایند.

همچنین مت لس جشنواره فیلم رشد را یک تجربه بی نظیر توصیف کرد که با ترکیب دو بعد آموزشی و هنری در صنعت سینما، به کمک آموزش آمده است.

مت لس (Mait Lass) از استونی داور بخش انیمیشن چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد اظهار کرد: در سال های گذشته که داور این رویداد بودم، فیلم سازان بسیار درگیر تکنیک بودند اما امسال گویا به ویژه از سوی مدرسان این رشته، تلاش بسیاری برای انتقال مفاهیم کاربردی در انیمیشن صورت گرفته زیرا شاهد کارهای متمایزی نسبت به سال های گذشته بودیم.

وی افزود: جشنواره فیلم رشد یک تجربه بی نظیر است زیرا بعد آموزشی و هنری را در کنار هم گذاشته و فیلمی که از ترکیب این دو، تولید می شود می تواند در ارتقای آموزش جامعه موثر باشد.

کد خبر 237097
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز