یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: از ناصر ممدوح- دوبلور- و یک معلم فداکار گیلانغربی در چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم «رشد» تقدیر شد.

 در ابتدای مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم رشد که شامگاه 2 آبان‌ماه در سینما فلسطین برگزار شد، پیام علی‌اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش قرائت شد.

در ادامه، دکتر کفاش، دبیر چهل وسومین جشنواره فیلم رشد در مدح حضرت علی(ع) سخنانش را آغاز کرد و گفت: مفتخریم که چهل‌وسومین جشنواره فیلم رشد را در ولایت کامل‌ترین انسان تاریخ آغاز می‌کنیم. وظیفه خود می‌دانیم که شبانه‌روز تلاش کنیم تا جشنواره43 به مرحله ظهور برسد. به همه کسانی که در این مراسم حضور دارند نیز خیرمقدم می‌گویم.

او درباره ویژگی‌های جشنواره فیلم رشد و روند جذب آثار، فیلم‌های رسیده به دبیرخانه و فعالیت کمیته انتخاب در سخنانی گفت: کمیته انتخاب این جشنواره در مدت 24روز با حضور 5 داور خارجی، 11داور ایرانی و 3 دانش‌آموز کار خود را شروع می‌کند. کفاش در ادامه افزود: 48کشور برای این جشنواره فیلم فرستاده‌اند که آثار 29کشور به جشنواره راه پیدا کرده و 15ارگان در برگزاری این جشنواره از ما حمایت کرده‌اند.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: سال‌هاست که جشنواره فیلم رشد برگزار می‌شود و شاید عنوان جشنواره در اسناد از ابداعات و ابتکار آن است که به جای واژه فستیوال که به‌کار می‌رود. ما هر‌ساله تلاشمان این بوده که گامی برای پیشبرد جشنواره برداریم و فیلم ببینیم، بشناسیم و از آن به‌خوبی تقدیر کنیم. به گزارش ایسنا، محمدیان اذعان داشت: ناگزیرم اغراق کنم که صنعت سینمای آموزشی لنگ و متکی به دولت است. اگر فیلمسازان آموزشی در چارچوب نظام درسی در داخل کشور تولید محتوا کنند موجب رونق صنعت آموزش و پشتوانه اقتصادی می‌شود. به امید آن روزی که در تعلیم و تربیت آموزشی به دانش‌آموزان بسته‌های آموزشی را افزایش دهیم.

در ادامه از استان‌های برگزیده در 3‌رتبه ممتاز شامل استان آذربایجان غربی، اردبیل‌، ایلام‌، سمنان، فارس‌، مرکزی و استان‌های رتبه عالی شامل خراسان رضوی‌، خوزستان، کرمان‌، کرمانشاه‌، مازندران‌ و استان‌های خیلی خوب شامل بوشهر، تهران‌، قم‌، کردستان‌ و هرمزگان تجلیل شد. سپس تصاویری از ناصر ممدوح (پیشکسوت دوبله) پخش و از او تجلیل شد. چهل‌ و سومین جشنواره فیلم رشد تا 10آبان‌ماه برپاست.

کد خبر 236424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز