همشهری‌آنلاین: مقبولیت روز افزون مدیریت پروژه به عنوان یک حرفه، بیان‌گر آن است که کاربرد دانش، فرایندها، مهارت‌ها، ابزارها و تکنیک‌های مناسب می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر موفقیت پروژه داشته باشد.

راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه

کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه (ویرایش پنجم) زیر مجموعه‌ای از پیکره دانش مدیریت پروژه را تعیین می‌کند که به عنوان شیوه‌ای مناسب مورد تایید قرار گرفته است.

کتاب حاضر که به منظور مباحثه، نگارش و به کارگیری مفاهیم مدیریت پروژه، یک فرهنگ لغات عمومی را نیز ارائه و ترویج داده است. چنین فرهنگ لغات استانداردی، عنصری ضروری برای هر رشته تخصصی حرفه‌ای محسوب می‌گردد.

ویرایش پنجم کتاب راهنمای پیکره مدیریت پروژه، رهنمون‌هایی را برای مدیریت هر پروژه‌ی منحصر به فردی ارئه نموده و مفاهیم مرتبط با مدیریت پروژه را تعریف می‌نماید.

این کتاب هم چنین چرخه حیات مدیریت پروژه و فرایند‌های مرتبط با آن و نیز چرخه‌ی حیات پروژه را تشریح می‌کند.

ویرایش پنجم این کتاب مشتمل بر استاندارد شناخته شده‌ای برای حرفه مدیریت پروژه است که هنجارها، روش‌ها، فرایند‌ها و شیوه‌های معینی را تشریح می‌نماید.

کتاب راهنمای پیکره مدیریت پروژه (ویرایش پنجم) مشتمل بر 14 فصل و 3 پیوست به همراه یک واژگان تخصصی می‌باشد.

دو فصل اول کتاب مقدمه‌ای را در باب مفاهیم کلیدی مدیریت پروژه ارئه می‌دهند. تعریف اصطلاحات کلیدی همراه با روابط بین مدیریت پروتفولیو، مدیریت طرح، مدیریت پروژه و مدیریت پروژه‌ی سازمانی در این دو فصل گنجانده شده است.

فصل سوم خلاصه‌ای از گروه‌های فرایندی، همراه با کلیاتی در مورد تعاملات موجود بین ده حوزه‌ی دانشی و پنج گروه فرایندی را ارائه می‌نماید.

فصل‌های 4 تا 13 نیز راهنمای پیکره‌ دانش مدیریت پروژه‌اند. این فصل‌ها با تشریح ورودی‌ها خروجی‌ها و همچین ابزارها و تکنیک‌های مورد استفاده در مدیریت پروژه‌ها اطلاعات بیشتری را در اختیار خواننده قرار می‌دهند.

کتاب راهنمای پیکره مدیریت پروژه (ویرایش پنجم) محصول موسسه بین‌الملی مدیریت پروژه (PMI) می‌باشد که به قلم مهدی ابراهیمی، علی بیاتی و فرشید ادهمی به فارسی برگردانده شده است.

این کتاب به شمارگان 3000 نسخه به قیمت 20000 تومان در 614 صفحه در تابستان 92 توسط انتشارات آریانا قلم منتشر شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند به فروشگاه اینترنتی انتشارات آریانا قلم به آدرس www.aryanaghalam.com مراجعه و یا با شماره تلفن 88342910 - 88342900-021 داخلی 227 از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:15 تا 17تماس بگیرند.

کد خبر 236759
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز