همشهری‌آنلاین: در عصر کنونی افرایش نرخ بیکاری و کاهش سطح اشتغال سیاستگذاران دنیای کسب و کار را به این جهت سوق داد که بهترین راه غلبه بر چالش‌ها، برخورد نوآورانه و حل خلاقانه مسایل است که در مفهوم توسعه مبتنی بر کارآفرینی انعکاس می‌یابد.

راهنمای ایجاد و اداره کسب و کارهای جدید

بر اساس یافته‌های این نوشتار کارآفرینی فرایند ابتکار، نوآوری و ایجاد کسب و کارهای جدید در شرایط مخاطره‌آمیز از طریق کشف فرصت‌ها و بهره‌گیری از منابع است. کارآفرینان ایده‌های نو را به محصول یا خدماتی تبدیل می‌کنند که باعث افزایش بهره‌وری و ایجاد ثروت، کاهش فقر، بیکاری و افزایش سطح اشتغال می‌شود.

آموزش‌های کارآفرینی علاوه بر ایجاد انگیزش در افراد برای موفقیت و اقدام عملی در راستای راه‌اندازی کسب و کار به ایجاد و اشاعه فرهنگ کارآفرینی کمک شایانی می‌کند.

به اعتقاد مولفان کتاب کارآفرینی راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و پربازده‌ای است که پتانسیل رشد بالایی دارند و می‌توانند به کسب و کارهای بزرگ و بین‌المللی تبدیل شوند.

بر اساس آمار اعلام شده در ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه، کسب و کارهای کوچک و متوسط سهم چشمگیری در اقتصاد دارند، به نحوی که بیش از 90 درصد کسب و کارهای موجود این بخش را به خود اختصاص داده‌اند. از سوی دیگر بیش از 60 درصد از نیروی کار بخش خصوصی کشور در این حوزه مشغول فعالیتند و سهم ارزش افزوده آن‌ها در اقتصاد ایران 34 درصد برآورد شده است.

کتاب راهنمای ایجاد و اداره کسب و کارهای جدید در 15 فصل تنظیم به ترتیب زیر تنظیم شده است:

  1. موفقیت و کارآفرینی
  2. کسب و کار و انواع آن
  3. فرآیند کار آفرینی
  4. شناسایی یک فرصت در بازار
  5. خلاقیت و نوآوری
  6. تحقیق و توسعه
  7. آزمون بازار و مطالعه امکان‌سنجی
  8. تدوین مدل کسب و کار
  9. تدوین طرح کسب و کار
  10. تهیه مجوزهای قانونی
  11. گردآوری و تشکیل منابع
  12. سازماندهی
  13. مدیریت کسب و کارهای در حال رشد
  14. رشد و توسعه کسب و کار
  15. خروج از کسب و کار

در بخشی از متن این کتاب آمده است: در نظر بیشتر مردم فرد موفق کسی است که به آرزوهای خود رسیده و در درون احساس رضات خاطر دارد که این خود حاصل تلاش و کوشش مداوم در زندگی است البته این را هم باید دانست که هیچکس واقعا موفق نیست مگر آن‌که خوشبخت باشد و خوشبخت کسی است که کاری مفید و با ارزش انجام دهد. می‌توان گفت موفقیت به مفهوم برخورداری از بسیاری مواهب است از جمله رفاه نسبی در زندگی، کسب احترام، بزرگی و عزت در محیط کار و در عرصه اجتماع، رهایی از نگرانی، سرخوردگی و شکست.

کتاب راهنمای ایجاد و اداره کسب و کارهای جدید عنوان اثری از وحید نوروزی و مینا معینی است که در زمینه گسترش مهارت‌ها، دانش مورد نیاز و فرهنگ کارآفرینی نوشته شده است.

این کتاب از سری کتاب‌های موسسه نشر شهر می‌باشد که در 2000 نسخه و در 352 صفحه به ارزش 12000 تومان منتشر شده است. علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند با شماره تلفن 88952534 فروشگاه مرکزی موسسه نشر شهر تماس بگیرند.

کد خبر 229876
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز