همشهری‌آنلاین: کتاب روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با مقدمه آقای چیت‌چیان وزیر نیرو منتشر شد.

کتاب روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

در سال‌های اخیر بازار انرژی‌های تجدیدپذیر ، صنایع مرتبط با آن و چارچوب سیاست‌گذاری در این زمینه، تکامل چشمگیری یافته است. گزارش جهانی انرژی‌های تجدیدپذیر مروری جامع بر بازار صنعت، میزان سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری جهانی در این حوزه دارد.

این کتاب توسط گروه انرژی‌های تجدیدپذیر قرن ۲۱ (REN21) ـ یکی از معتبرترین مؤسسات جهان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر ـ و در تیرماه سال 1392 تدوین و منتشر شده است.

گروه REN21 از دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی، صنایع و مراکز علمی تشکیل شده و هدف آن فراهم کردن بستری برای ایجاد هماهنگی میان بازیگران صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر و حل چالش‌های موجود است.

محتوای این کتاب به بررسی وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان، روند توسعه آن‌ها و تکامل صنعت، میزان سرمایه‌گذاری و نحوه سیاست‌گذاری‌های جهانی در این حوزه می‌پردازد.

با مطالعه این کتاب علاوه بر دستیابی به جدیدترین آمار انرژی‌های تجدیدپذیر در سال 2013، می‌توانید با روند پر شتاب توسعه این منابع همیشگی و همچنین مهم‌ترین اقدامات و سیاست‌گذاری‌های جهانی در این حوزه آشنا شوید.

کتاب دارای ۶ فصل با موضوع‌های زیر است.

فصل‌های یک و دو: بررسی فناوری‌های مختلف تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر و وضعیت هر یک از فناوری‌ها در پایان سال ۲۰۱۲ در مناطق مختلف جهان

فصل‌های سه و چهار: ارائه آمار و اطلاعات در خصوص جریان سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف جهان و سیاست‌گذاری‌های جهانی

فصل پنجم: مروری بر وضعیت بکارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق روستایی

فصل ششم: لزوم ایجاد تحول در شبکه‌های فعلی برق با هدف اتصال منابع تجدیدپذیر به شبکه

به گفته ناشر، این کتاب به تغییر ذهنیت شما نسبت به انرژی‌های تجدیدپذیر و آشنایی با روند پرشتاب رشد آن در سال‌های اخیر کمک می‌کند.

کتاب روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر توسط انجمن جهانی سیاست‌گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر تدوین و با ترجمه شیرین ناظرزاده و ناهید فرازمند در انتشارات آریانا قلم در پاییز 92 منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب 124 صفحه‌ای که به قیمت 30 هزار تومان عرضه شده است می‌توانند با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کتاب‌های آریانا قلم به آدرس www.aryanaghalam.com آن را تهیه کنند.

 

کد خبر 244918
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز