همشهری‌آنلاین: کتاب مجموعه مقالات روزنامه‌نگاری اقتصادی با نگاهی به واکاوی چالش‌های روزنامه‌نگاری در کشورهای صنعتی به زودی منتشر می‌شود.

محسن ایلچی‌

محسن ایلچی‌، گردآورنده این اثر در گفت‌وگو با ایبنا، اظهار کرد: این کتاب شامل سه مقاله با رویکردی کاملا تحلیلی درباره کارکرد روزنامه‌نگاری اقتصادی در سه حوزه روزنامه‌نگاری اقتصادی کلان، روزنامه‌نگاری مالی (بورس) و روزنامه‌نگاری صنعتی از نویسندگان مطرح است.

وی افزود: ترجمه این مقاله‌ها به کوشش کتایون مصری و سینا رویایی به فارسی ترجمه شده‌ است.

ایلچی با اشاره به مباحث کتاب، گفت: با وجود این‌که یکی از چالش‌های کنونی کشور بروز مشکلات ساختاری اقتصادی بوده و نقش رسانه‌ها به عنوان نهادهای میانجی برای تعدیل مشکلات اقتصادی کشور انکارناپذیر است اما فرایند ادبیات در حوزه روزنامه‌نگاری مورد توجه جدی قرار نمی‌گیرد.

این مدرس روزنامه‌نگاری اقتصادی با انتقاد از بی‌توجهی به روزنامه‌نگاری تخصصی در کشور، عنوان کرد: رسانه‌های ایرانی تجربه نحوه رویارویی رسانه‌ها در سایر کشور با چالش‌های اقتصادی را ندارند و تا زمانی این موضوع وجود نداشته باشد در روزنامه‌نگاری تخصصی ادبیاتی خلق نمی‌شود.

وی ادامه داد: معقتدم شناخت مسیرهای طی شده، کمک شایانی به ما درباره روند تولد و شکل‌گیری روزنامه‌نگاری اقتصادی با تمام زیر‌شاخه‌های آن در کشورهای صنعتی خواهد کرد و می‌توانیم از دانش آن‌ها به تدریج برای خلق ادبیات روزنامه‌نگاری اقتصادی بیشتر استفاده کنیم.

ایلچی همچنین به عناوین مقاله‌های ارایه شده در این کتاب اشاره کرد و گفت: مقاله‌های روزنامه‌نگاری و اقتصاد؛ آمیزه‌ای از حرفه، حکایت و‌‌ مسوولیت در دموکراسی مدرن نوشته ریچارد پارکر، نقش روزنامه‌نگاری در اقتصاد نوآوری اثری از دیوید نوردفرس و روزنامه‌نگاری مالی به چه کار می‌آید؟ به قلم دمین تامبینی در این کتاب ترجمه و ارایه شده‌ است.

به گفته وی، هریک از این مقاله‌ها تجربه‌هایی از چالش‌های درباره روزنامه‌نگاری اقتصادی را ترسیم و راهکارهایی درباره درک نقش روزنامه‌نگاری اقتصادی را بیان می‌کنند، همچنین برای کتاب مجموعه مقالات روزنامه‌نگاری اقتصادی با دو ناشر در حال مذاکره هستم که به زودی قرارداد نهایی می‌شود.

کد خبر 246173
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز