سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بازار‌یابی عصب پایه گونه‌ای از بازاریابی یا ابزاری نوین در تحقیقات بازار است که با توجه به عملکرد مغز و سیستم اعصاب بدن طراحی شده است.

کتاب نورومارکتینگ

نورومارکتینگ یا بازاریابی عصب پایه یکی از تازه‌ترین تحولات در دنیای پزشکی و بازاریابی است.

بازار‌یابی عصب پایه در دنیا مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است و امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ دست به دامان این روش نوید بخش شده‌اند.

اما کسب و کارها چگونه می‌توانند خود را با ندای پرطنین این مخلوق تحسین برانگیز هماهنگ کنند؟

پاسخ این سوال در کتابی با نام نورومارکتینگ؛ نظریه و کاربرد، نوشته پرویز درگی محقق و مدرس دوره جامع مدیریت بازاریابی دانشگاه تهران است که طی 8 فصل به شرح زیر تدوین شده است.

  • فصل اول: نورومارکتینگ یا بازاریابی پایه چیست؟

این فصل ضمن بیان تاریخچه‌ای کوتاه از روند شکل‌گیری دانش نورومارکتینگ، به موارد استفاده‌ی این دانش برای صنایع و کسب‌و‌کارهای مختلف پرداخته است.

  • فصل دوم: مبانی نورومارکتینگ؛ نورومارکتینگ دانشی میان‌رشته‌ای

در این فصل در مورد ارتباط دانش عصب‌شناسی و بازاریابی و چگونگی استفاده از آن در برخورد با مصرف‌کنندگان بحث شده است.

  • فصل سوم: ساختارشناسی مغز از دید نورومارکتینگ

در فصل سوم کتاب، با مفهوم مغز قدیم، مغز جدید، و مغز میانی و نیز نورونهای آیینه‌ای آشنا می‌شوید که هر یک در جایگاه خود تأثیر به‌سزایی در تصمیم‌گیری مشتریان ایفا می‌کنند.

  • فصل چهارم: نورومارکتینگ؛ ابزاری در دست کسب‌و‌کارهای کوچک

این بخش از کتاب، راهنمایی گام‌به‌گام برای تعامل و همراهی سازنده با فرآیند تصمیم‌گیری مشتریان را عرضه می‌کند و به فروشندگان کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از تکنیکهای اقناع و اثرگذاری، موفق‌تر عمل کنند.

  • فصل پنجم: ابزارهای نورومارکتینگ

در این قسمت از کتاب با دستگاهها و ابزارهای متنوع مورد استفاده در نورومارکتینگ و نحوه‌ی کاربرد آنها آشنا می‌شوید.

  • فصل ششم: کاربردهای نورومارکتینگ

تبلیغات، تحقیقات بازاریابی، فروش، بازی‌سازی، رسانه و سرگرمی، محیطهای کاری، طراحی، و... هر یک به فراخور خود استفاده‌ی متفاوتی از علم نورومارکتینگ می‌کنند. فصل ششم کتاب به توضیح این مطلب می‌پردازد.

  • فصل هفتم: مطالعات موردی؛ کدام شرکت‌ها از نورومارکتینگ استفاده می‌کنند؟

هیوندا، پپسی، یاهو، ایی‌بی، مایکروسافت و... شرکتهای بزرگ و جهانی هستند که هر یک به نوبه‌ی خود استفاده‌ی بسیاری از دانش نوظهور نورومارکتینگ کرده‌اند. موضوعی که این بخش از کتاب به صورت موردی به آن پرداخته است.

  • فصل هشتم: پیوست‌ها

معرفی بزرگان علم نورومارکتینگ، گفتگوهای اختصاصی با بزرگان دانش نورومارکتینگ، میزگرد بزرگان نورومارکتینگ، معرفی کتاب‌های نورومارکتینگ، معرفی مؤسسات فعال نورومارکتینگ در جهان، و منشور اخلاقی نورومارکتینگ مطالب این بخش از کتاب را تشکیل می‌دهند.

چاپ اول کتاب در 237 صفحه به قیمت 8500 تومان توسط انتشارات بازاریابی در سال 1392 منتشر شده است.

علاقمندان برای تهیه کتاب می‌توانند به سایت اینترنتی فروشگاه انتشارات بازاریابی www.marketingshop.ir و یا با شماره تلفن 66408251 و 66408271 تماس حاصل نمایید.

کد خبر 222598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز