همشهری آنلاین: معاون ارشاد تهران از رونمایی کتاب‌های «خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» و «شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی‌ جوانان» خبر داد و گفت: ناشر کتاب «خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» خبرگزاری فارس است.

محمد صادق افراسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: روز دوشنبه مورخ 10 تیرماه سال جاری در ساعت 16:30 مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب‌های «خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» و «شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی‌ جوانان» برگزار می‌شود.

کارشناس فرهنگ و ارتباطات و مؤلف کتاب « خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال»، افزود: این مراسم در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در این مراسم شرکت کنند و نقطه‌نظرات خود را ارائه دهند.

وی در ادامه بیان داشت: امروزه یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌ها در میان کودکان و جوانان رسانه‌های دیجیتال است بنابراین لازم است خانواده‌ها با کارکردها و همچنین فرصت‌ها و تهدید‌های این رسانه به خوبی آشنا شوند تا بتوانند از فرزندان خود در محیط رسانه‌های دیجیتال صیانت لازم را به عمل آورند.

افراسیابی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از مخاطبان رسانه‌های دیجیتال را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند باید فرصت‌ها و تهدید‌های رسانه‌های دیجیتال به این گروه سنی گوشزد داده شود.

این مؤلف در ادامه ابراز داشت: تهدیدها در حوزه رسانه‌های دیجیتال در چند بخش خلاصه می‌شود که از جمله می‌توان به تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

افراسیابی بیان داشت:‌در کتاب «شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی‌ جوانان» اینگونه تهدیدها مورد بررسی قرار گرفته است و همچنین در کتاب «خانواده ، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» به تهدیدهای عمومی از جمله تهدید در حوزه کلاهبرداری اینترنتی توجه شده است.

این مؤلف اظهار داشت: بخش اول کتاب مرتبط با حوزه سواد رسانه‌ای و ضرورت توجه خانواده‌ها به حوزه سواد رسانه‌ای است و بخش دوم آن مرتبط با بیان فرصت‌ها و تهدیدهای مربوط به رسانه‌های دیجیتال و در نهایت ارائه راهکارهای مفید به خانواده به منظور فائق آمدن بر تهدیدهای رسانه‌های دیجیتال است.

وی ابراز داشت: این کتاب توسط معاونت آموزشی و پژوهشی منتشر شده است و به عبارت دیگر می‌توان گفت ناشر این کتاب خبرگزاری فارس است.

افراسیابی اضافه کرد: کتاب دیگر در بخش نمایشگاهی به نمایش گذاشته می‌شود که عنوان این کتاب«مطالعات شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی جوانان» است.

کد خبر 221043
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز