همشهری آنلاین: سومین جلد از مجموعه «مدیریت شهری» با عنوان «بررسی تطبیقی نظام مدیریت شهری در کشورهای نمونه» با بررسی نظام مدیریت شهری در ۹ کشور منتشر شد.-

modiriat

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این مجموعه در سه جلد تالیف شده است. جلد نخست به «مبانی و حوزه‌ها»، جلد دوم به «مدیریت شهری در ایران» و جلد سوم به «بررسی تطبیقی نظام مدیریت شهری در کشورهای نمونه» اختصاص دارد.

چنان‌که در مقدمه کتاب عنوان شده است، مدیریت شهری در شهرهای امروزی نقشی اساسی در پایداری و توسعه‌یافتگی زندگی شهری دارد. اثر‌گذاری مثبت مدیریت شهری مستلزم فراهم کردن موقعیت‌هایی است که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان داشتن اختیار و مسوولیت، توانایی تامین منابع مالی پایدار و مشارکت عمومی دانست.

بررسی ساختار مدیریت شهری در کشورهای دنیا نیازمند تطبیق این ساختار با وضعیت و هرم سیاسی قدرت و اختیار در هر کشور و نظام سیاسی حاکم است. در واقع این محورها می‌تواند موقعیت حاکم بر مدیریت شهری را تشریح و تبیین کند.

یافته‌های این اثر پژوهشی در 11 فصل با عنوان‌هایی مانند بررسی وضعیت مدیریت شهری و نهادی محلی در کشور انگلستان و شهر لندن، ژاپن و شهر توکیو، کره جنوبی، مالزی، آمریکا و شهر لس‌آنجلس، استرالیا و فصل جمع‌بندی و نتیجه‌گیری؛ تحلیل تطبیقی وضعیت نظام مدیریت شهری در جهان و ایران نظم یافته‌اند.

این کتاب ضمن ارایه الگوی گونه‌بندی مدیریت شهری در کشورهای جهان به معرفی 9 کشور و ساختارهای حاکم بر اداره امور آن‌ها پرداخته و جایگاه مدیریت شهری در کشورهای نمونه را ضمن بررسی نظام مدیریت شهری یک شهر از این کشورها، ارزیابی و عنوان کرده است.

سید محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مولف کتاب این اثر را در راستای توسعه نگرش بنیادین برای ظرفیت‌سازی در مدیریت شهری و توانمندسازی مدیران نوشته است.

در حقیقت مجموعه کتاب‌های مدیریت شهری تالیف جمعی از استادان دانشگاه است، آن‌ها حاصل مطالعات، تحقیقات و تجربیات خود را در پژوهشی سه ساله گردآوری و تحریر کرده‌اند. غلامرضا کاظمیان، اسماعیل صالحی، علی نوذرپور، حسین ایمانی، نوید سعیدی رضوانی و مجید عبداللهی از محققان این مجموعه به شمار می‌آیند.

چاپ نخست کتاب «مدیریت شهری؛ جلد سوم، بررسی تطبیقی نظام مدیریت شهری در کشورهای نمونه» را انتشارات تیسا با شمارگان هزار نسخه در 517 صفحه، به بهای 14 هزار تومان و بهای دوره سه جلدی 40 هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

کد خبر 235321
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز