همشهری‌آنلاین: برگزیدگان و تقدیری‌های جایزه گام اول در شهر گرگان استان گلستان و در مراسم ششمین دوره این جایزه شناخته و معرفی شدند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل ا زمهر  اسامی آثار برگزیده و شایسته تقدیر ششمین جایزه گام اول به شرح زیر است:

در بخش داستان در بخش‌های شعر کودک و نوجوان و داستان کودک هیچ کتابی به عنوان اثر شایسته تقدیر و یا برگزیده انتخاب نشد.

در حوزه داستان نوجوان دو اثر به طور مشترک به عنوان اثر برگزیده انتخاب شدند که عبارتند از: «روزنوشت‌های درخت ته کلاس» نوشته شادی خوشکار و «جشن خاکستر» نوشته مریم محمدخانی.

در حوزه شعر بزرگسال و بخش شعر آزاد کتاب «از باران پیاده شو» ‌سروده نسرین حیایی تهرانی و در بخش شعر کلاسیک کتاب «آتش نوشته‌های مداد شمعی» سروده راهله معماریان به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

در گروه داستان بزرگسال و در بخش داستان کوتاه هیچ کتابی برگزیده یا شایسته تقدیر شناخته نشد، ولی در بخش داستان بلند (رمان)‌ کتاب «آسمان شیشه‌ای نیست» نوشته مرتضی انصاری‌زاد به عنوان کتاب شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش علوم قرآنی و روایی و بخش علوم قرآنی کتاب «زنان قرآنی از حوا تا مریم» نوشته اعظم فرجامی به عنوان اثر برگزیده شناخته شد و در بخش علوم روایی نیز هیچ کتابی برگزیده و یا شایسته تقدیر شناخته نشد.

در گروه علم کلام کتاب «مسئله منطقی شر از دیدگاه علامه طباطبایی و آلوین پلنتینگا» تالیف غلامعلی سنجری برگزیده شد.

در گروه اخلاق و عرفان و در بخش اخلاق کتاب «منبع کنترل در مدیریت آموزشی با تاکید بر دیدگاه امام علی (ع)» تالیف مهدیه قدسی به عنوان اثر شایسته تقدیر و در بخش عرفان نیز کتاب «ابوسعید خراز» تالیف آزاده تاج‌علی اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

در گروه سیره معصومین و زندگینامه بزرگان دین کتاب «روابط خارجی در حکومت نبوی» نوشته محمدقاسم احمدی به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش آثار برگزیده استان میزبان یعنی گلستان نیز سه کتاب به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند که عبارتند از: کتاب «بام خیال» سروده رامین کبیری در گروه شعر بزرگسال «نقطه سر خط» سروده مهرداد صدقی و در بخش دفاع مقدس گروه داستان بزرگسال کتاب «آیت‌الله نورمفیدی و دفاع مقدس» تالیف احمد خواجه‌نژاد.

آیین پایانی ششمین جایزه گام اول عصر چهارشنبه 6 دی‌ماه در گرگان برگزار شد.

کد خبر 195818
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز