همشهری‌آنلاین: جایزه ادبی صلح دیتون نامزدهای مرحله نهایی خود را در سال 2012 در دوبخش داستانی و غیرداستانی معرفی کرد._

dayton

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از لس آنجلس تایمز، برندگان این رقابت در جشنی که 11 نوامبر (21 آبان) برپا می‌شود، معرفی می شوند.

این جایزه معتبر که یادآور صلح دیتون در سال 1995 و در پایان جنگ بوسنی است، هر سال برای گرامیداشت قدرت ادبیات برای حمایت از صلح، عدالت اجتماعی و درک جهانی اهدا می شود.

در فهرست امسال که توسط بنیاد جایزه صلح دیتون انتخاب شده،نویسندگان پرفروش در کنار نویسندگان نوقلم جای گرفته اند و آثار منتخب درباره موضوع هایی از بغداد، بیروت، می.سی.سی. پی، بوسنی و کالیفرنیا نوشته شده اند.

نامزدهای جایزه ادبی صلح دیتون در بخش داستانی شامل این آثار است:
«رکوییم بندر نانجینگ» نوشته ها جین، «نجات استخوان ها» نوشته یاسمین وارد،«سفال شکسته» نوشته عصمت پرسیک، «میز گربه» نوشته مایکل اونداتیه،«اندوه دیگران» نوشته لئا هاگر کوهن و «اقامت موقتی» نوشته اندرو کریواک.

فهرست نامزدهای بخش غیرداستانی شامل این آثار است:
«قطار در زمستان» نوشته کارولین مورهد، «روز عسل» نوشته آنیا سیزادلو، «بزرگ باد قدرت ما» نوشته لیما گبووس، «به سوی پایان همه جنگ ها» نوشته آدام هوخشیلد و «جنگ شبیه چیست» نوشته کارل مارلانتس.
در هر بخش یک برنده و نفر دوم معرفی می شود که به برنده 10 هزار دلار و به نفر دوم هزار دلار به عنوان جایزه اهدا می شود.

این در حالی است که پیشتر تیم اوبراین،نویسنده آثاری چون «آن چه آن ها کشیدند»،«درنبود جنگل ها» و «به دنبال کاسیاتو» به عنوان برنده جایزه یک عمر دستاورد ادبی جایزه صلح دیتون در سال 2012 معرفی شد. سال پیش باربارا کینگ سالور این جایزه را دریافت کرده بود.

کد خبر 182049
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز