همشهری آنلاین: غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در بیروت با نبیه بری، رییس مجلس لبنان دیدار و درباره تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

نبیه بری با اشاره به تماس تلفنی رییس‌جمهور آمریکا با رییس‌جمهور کشورمان اظهارکرد: برخی از کشورهای عربی و منطقه‌یی نتوانسته‌اند درک درستی از شرایط جدید منطقه‌یی و جهانی داشته باشند و همگام با این شرایط جدید، سیاست خارجی خود را ترسیم کنند. ایران موقعیت ویژه‌ای در منطقه و جهان داشته و حل مشکلات منطقه بدون درنظر گرفتن نقش و موقعیت جمهوری اسلامی ایران ممکن نیست.

وی ادامه داد: درباره بحران سوریه نیز از ابتدای تحولات، کاملا مشخص بود حل این بحران بدون مشارکت ایران ممکن نیست.

به گزارش ایسنا، نبیه بری با اشاره به وضعیت لبنان گفت: نکته مهم این است که بسیاری از احزاب و جریان‌های سیاسی لبنانی اکنون به این باور رسیده‌اند که تنها راه حل مشکلات داخلی لبنان، گفت‌وگو و احترام به دیدگاه طرف مقابل است.

سفیر ایران در لبنان نیز ضمن تاکید بر سیاست ثابت ایران در حمایت از ثبات و استقرار لبنان، با اشاره به مذاکرات وزیر خارجه کشورمان با وزرای خارجه 1+5 در نیویورک، آخرین تحولات پرونده هسته‌یی کشورمان را با توجه به نشست اخیر کشورهای 1+5 با ایران در حاشیه جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک تشریح کرد.

کد خبر 233781
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز