همشهری آنلاین: بخشی از حق بیمه تکمیلی درمان مربوط به بازنشستگان ، از کارافتادگان و مستمری بگیران و عائله آنان را دولت می‌پردازد.

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت ، وزرای عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت با تصویب آیین نامه اجرایی بند "ع" تبصره (14) قانون بودجه86 ، مقرر داشتند دولت یک سوم حق سرانه بیمه مکمل درمان مربوط به بازنشستگان ، ازکارافتادگان ، وظیفه بگیران و مستمری‌بگیران کشوری و لشگری را طبق مبلغ مندرج در قرارداد منعقده بین سازمان های بازنشستگی و شرکت های بیمه گر پرداخت می کند .

بر اساس این آیین نامه بیمه مکمل درمان شامل افراد مذکور وعائله تحت تکفل ایشان حداکثر تا چهار نفراست و سایر افراد تحت تکفل مازاد بر چهارنفر که دارای دفترچه بیمه هستند ، می توانند با پرداخت حق سرانه مکمل درمان به طور کامل از خدمات بیمه مکمل استفاده کنند .

سازمان های بازنشستگی مکلف شده اند برای تأمین هزینه‌های مربوط به حق سرانه بیمه مکمل درمان حسب مورد با توافق بیمه‌شدگان مبلغی را به صورت رقم ثابت و یا درصدی از حقوق بازنشستگان کسر و برای این موضوع منظور نمایند. انها همچنین باید ضمن نظارت بر حسن اجرای قرارداد منعقد شده با شرکت های بیمه، در مقاطع زمانی سه ماهه عملکرد اجرای خود را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی گزارش کنند.

آیین نامه اجرایی بند "ع" تبصره (14) قانون بودجه 86 که بنا به پیشنهاد مشترک وزارت رفاه وتامین اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از تصویب وزرای عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک گذشته ، از سوی رئیس جمهور تایید و توسط معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

کد خبر 23362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز