همشهری آنلاین: وزارت مسکن و شهرسازی جزئیات کامل آئین نامه ایجاد تسهیلات جهت شاغلین دولتی متقاضی انتقال از تهران و کلانشهرها به سایر شهرهای کشور را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت مسکن و شهرسازی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری آئین نامه ایجاد تسهیلات جهت شاغلین دولتی متقاضی انتقال از تهران و کلانشهرها به سایر شهرهای کشور را تصویب کرد.

براساس ماده 1 این آئین‌نامه، حمایت‌ها و تسهیلات موضوع این آیین‌نامه شامل تمامی کارکنان رسمی و پیمانی شاغل در وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، موسسات بیمه و سایر دستگاههای مشمول ماده 160 قانون برنامه چهارم و پرسنل شاغل در نیروهای مسلح با اذن فرمانده معظم کل قوا و برابر آیین نامه مصوب که تمایل به تغییر محل اشتغال خود از شهر تهران و سایر کلانشهرها( مشهد- تبریز- اصفهان- کرج- شیراز- قم- اهواز) به دیگر نقاط کشور را داشته باشند، است.

به علاوه مشمولین مصوبه باید قبل از پایان سال 85 در تهران و سایر کلانشهرها مشغول به خدمت باشند.

در ماده 2 این آئین نامه آمده است، هر یک از متقاضیان موضوع ماده (1) در صورت انتقال از تهران به نقاط مختلف از مزایای  واگذاری زمین در نقاطی که دولت زمین داشته باشد به قیمت تمام شده به همراه تسهیلات بانکی جهت احداث واحد مسکونی به همراه یارانه سود تسهیلات مطابق جدول زیر برخوردار خواهند شد.

استفاده فرد از مزایای واگذاری زمین در قالب این مصوبه مشمول مقررات ممنوعیت واگذاری کسانیکه قبلا از زمین و مسکن دولتی استفاده کرده باشند نخواهد بود.

مقصد انتقال کارمند در شهرهای واقع در فاصله بیش از 150 کیلومتری تهران که خارج از حریم استان تهران باشد، قدر السهم زمین واگذاری به هر کارمند120متر مربع، میزان تسهیلات پرداختی جهت ساخت مسکن 120 متر مربع و میزان یارانه قابل پرداخت به هر کارمند 40 میلیون ریال است.

مقصد انتقال کارمند شهرهای با معیت بالای 200 هزار نفر، قدر السهم زمین واگذاری به هر کارمند130متر مربع، میزان تسهیلات پرداختی جهت ساخت مسکن 130 متر مربع و میزان یارانه قابل پرداخت به هر کارمند 50 میلیون ریال است.

در سایر شهرستانها نیز قدر السهم زمین واگذاری به هر کارمند150متر مربع، میزان تسهیلات پرداختی جهت ساخت مسکن140 متر مربع و میزان یارانه قابل پرداخت به هر کارمند 55 میلیون ریال است.

در تبصره این آئین نامه‌ آمده است، چنانچه همسر کارمند نیز شرایط ماده (1) را داشته باشد امتیازات مذکور 20 درصد افزایش می یابد.

براساس ماده 3 این آئین نامه هزینه انشعابات آب، برق، گاز، فاضلاب و تلفن  واحد مسکونی احداثی در مقصد کارمند منتقل شده از ابتدا بصورت اقساط پنج ساله و بدون سود و کارمزد محاسبه و دریافت خواهد شد.

ماده 4 این آئین نامه تصریح می کند: چنانچه فرزندان کارکنان مشمول این مصوبه در هر یک از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل باشند در صورت تمایل، به دانشگاه مورد تمایل کارمندان ( به جز تهران ) که رشته مذکور را دارا باشند منتقل خواهند شد. که در تبصره آن آمده است، در صورت انتقال کارمندان و تقاضای ابقا فرزند دانشجو مشغول به تحصیل در تهران به وی خوابگاه تعلق خواهد گرفت.

در ماده 5 این آئین نامه آورده است، علاوه بر امتیازات فوق به هر یک از کارکنانی که در چهار چوب این آیین نامه از تهران منتقل گردند یک گروه تشویقی نیز تعلق خواهد گرفت.

براساس ماده 6 این آئین نامه، اولویت واگذاری امتیازات این آیین نامه در مرحله اول با ایثارگران و فرهنگیان است. ماده 7 آن مشخص می کند که یکی از اعضا خانواده درجه اول کارمند مشمول این مصوبه به جهت ایجاد اشتغال پایدار در مکان جدید از تسهیلات مربوط به کارگاههای زود بازده با اولویت بهره مند خواهند شد.

ماده 8 این آئین نامه می افزاید: امتیازات و تسهیلات این آیین نامه مشمول کلیه واجدین شرایطی که تاریخ انتقالی آنان از تهران از ابتدای سال 86 به بعد باشد خواهد گردید.

در ماده 9 این آئین نامه آمده است که کلیه دستگاههای مشمول موظفند به محض دریافت درخواست انتقال کارمند از تهران و سایر کلانشهرها به سایر نقاط کشور درخواست مذکور را اجابت نمایند و حق ممانعت از انتقال متقاضی را نخواهند داشت.

براساس ماده 10 آئین نامه مذکور کسانی مشمول این آیین نامه هستند که حداقل 5 سال از عمر خدمتی آنان باقی مانده باشد. ماده 11 این آئین نامه تصریح می کند: جایگزین نمودن افرادی که طی مفاد این مصوبه از تهران و کلانشهرها به سایر نقاط کشور منتقل می گردند توسط دستگاه ذیربط از خارج واحد ممنوع می باشد.

در ماده 12 این آئیین نامه آمده است: اعتبار حقوق، دستمزد و مزایای فرد منتقل شده از تهران و کلانشهرها و پست سازمانی مربوط از واحد انتقال دهنده و به واحد انتقال گیرنده اضافه می شود و آئین نامه به مدت یکسال اعتبار دارد.

کد خبر 27172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز