محل و مکان واگذاری زمین‌های دولتی استان تهران در قالب طرح واگذاری زمین‌های 99 ساله دولتی به تعاونی‌های مسکن مشخص شد.

به گزارش فارس، براساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزارت مسکن و شهرسازی برای واگذاری زمین‌های اجاره‌ای (99 ساله) به شرکت‌های تعاونی مسکن، ظرفیت این زمین‌ها در استان تهران برای ساخت 250 هزار واحد مسکونی است.

زمین‌های قابل واگذاری دولت به شرکت‌های تعاونی مسکن استان تهران برای ساخت 250 هزار واحد مسکونی در شهرهای هشتگرد، اشتهارد، نظرآباد، ماهدشت، سلطان آباد، فیروزکوه، دماوند، قرچک و ورامین، رودهن و شهر جدید پرند خواهد بود.

روند واگذاری زمین با اجاره 99 ساله در استان تهران به نظر می‌رسد با سرعت بالایی در پیش است به طوری که از زمان تصویب طرح یاد شده برای احداث 100 هزار واحد مسکونی (از 250 هزار واحد مسکونی در استان تهران) زمین واگذار شده است.

ضوابط و دستورالعمل اجرایی طرح واگذاری زمین فعلا اولویت واگذاری زمین را به تعاونی‌های ثبت شده داده است، اما گزارش‌ها حاکی از این است بسیاری از افراد عادی که توانایی یا امکان حضور تعاونی مسکن را ندارند همچنان منتظر ابلاغ دستورالعملی برای تشکیل تعاونی مسکن برای افراد عادی هستند.

افرادی می‌توانند در تعاونی‌های مسکن از زمین‌های اجاره‌ای بهره‌مند شوند که متاهل و سرپرست خانوار باشند و درآمد ماهانه آنها از دو برابر حداقل قانون کار و قانون استخدام کشوری بیشتر نباشد.

همچنین تاکنون از امکانات دولتی برای دریافت زمین و یا واحد مسکونی استفاده نکرده باشد و بومی آن محل حداقل به مدت 5 سال باشد.

کد خبر 26941

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز