همشهری آنلاین: تحقیقات نشان می‌دهد گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و کیبوردهای ادارات و سازمان‌ها دارای باکتری‌های خطرناک‌تر از باکتری‌های سطوح توالت هستند.

tablet

به گزارش تلگراف، در نمونه‌هایی که توسط یک میکروبیولوژیست انگلیسی از 30 گوشی هوشمند، تبلت و کیبورد انجام شده، باکتری‌هایی نظیر e.Coli که باعث اسهال و استفراغ می‌شوند یافته شده‌است. یکی از این نمونه‌‌ها متعلق به یک کامپیوتر تبلت، دارای حدود 600 واحد از باکتری استافیلوکوک اورئوس بوده‌است. این باکتری می‌تواند گستره‌ای از بیماری‌ها نظیر جوش و گل مژه تا مننژیت ایجاد کند.

این در حالی است که نمونه‌های بدست آمده از توالت یک اداره، یک گوشی هوشمند و کیبورد به ترتیب دارای 20، 140 و 480 واحد از این باکتری بیماری‌زا بودند. جیمز فرنسیس، محققی که این مطالعه را انجام داده می‌گوید بردن وسایل الکترونیکی به داخل دستشویی، نشستن دست‌ها در طول روز و خوردن غذا در حین کار از عوامل گسترش آلودگی بروی وسایل الکترویکی است.

پزشکان توصیه می‌کنند وسایل الکترونیکی با مواد مخصوص ضد عفونی شوند. در حین کار با کیبورد مقدار زیادی از پوست دست، مو و گرد و خاک وارد محفظه زیرین کیبورد می‌شود که خالی کردن و ضدعفونی آن نیز لازم است.

کد خبر 231389
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز