چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشجویان میکروبیولوژی با کشت دادن نوعی باکتری که بر روی اسمارت‌فون‌ها پیدا کرده‌اند،‌ تلاش کرده‌اند چهره آلودگی نامرئی که هرروزه افراد آن را بارها لمس می‌کنند را به نمایش بگذارند.

باکتری

بر اساس گزارش فاکس نیوز، این دانشجویان نوعی باکتری که از روی یک اسمارت‌فون پیدا کرده‌بودند را به مدت سه روز در آزمایشگاه کشت دادند تا شدت زشتی آلودگی که هرروزه انسان‌ها با خود حمل می‌کنند را آشکارا به نمایش بگذارند.

به گفته سایمون پارک یکی از محققان این پروژه،‌ظاهرا موبایل تنها شماره‌های تلفن را به خاطر نمی‌سپارد، بلکه تاریخچه‌ای از تماسهای فیزیکی و شخصی از قبیل تماس دیگر افراد، تماس با خاک و دیگر موارد را نیز به خاطر می‌سپارد.

باکتری

باوجود اینکه اکثر باکتری‌های موجود بر روی اسمارت‌فونها بی‌خطر هستند؛‌ انواع بسیار ترسناکی از باکتری‌ها نیز بر روی گوشی‌های موبایل پیدا می‌شوند که می‌توانند منجر به ابتلا به سینوزیت،‌مسمومیت و یا عوارض پوستی شوند.

نکته بدتر این است که همه‌جای اسمارت‌فونها می‌توان باکتری‌ها را پیدا کرد،‌اما در گوشی‌هایی که صفحه کلید دارند، باکتری‌ها تنها در بخش صفحه کلید تجمع می‌کنند. محققان بریتانیایی پیش از این دریافته بودند که میزان باکتری‌های موجود بر روی اسمارت‌فونها 18 برابر بیشتر از دستگیره سیفون دستشویی است.

کد خبر 203355
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز