همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بالگردهای این نیرو در عملیات‌های ضد زیردریایی استفاده می‌شوند و این ماموریت با استفاده از سونارهای مختلف و تسلیحات مناسب صورت می‌گیرد.

بالگردهای نیروی دریایی

امیر دریادار غلامرضا خادم بیغم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با فارس، با اشاره به توانمندی بالگردهای این نیرو در انجام ماموریتهای مختلف رزمی و شناسایی اظهار داشت: همان طور که هوانیروز بالگردهای شناسایی، ترابری و هجومی در اختیار دارد، در نیروی دریایی هم به همین صورت است و بالگردها در حوزه های گوناگونی مثل عملیاتهای مین‌روبی به انجام ماموریت می‌پردازند.

وی با اشاره به توانمندی بالگردهای نیروی دریایی ارتش در حوزه عملیات‌های دیگر مانند عملیات ضدزیردریایی‌ها تصریح کرد: این ماموریتهای تخصصی نیز برای بالگردهای ما تعریف شده و بالگردها به تجهیزات خوبی مانند سونارهای مختلف و سلاح مناسب مجهز شده‌اند.

بیغم تاکید کرد: همین طور بحث شناسایی زیرسطحی و همکاری در عملیات‌های مشترک ناو، بالگرد و زیردریایی از جمله این موارد است که در رزمایش‌ها هم صورت گرفته و جزو عملیات‌های مصوب نیروی دریایی است.

وزارت دفاع درحال ارتقای راکت و موشک‌های بالگردها

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین گفت: در بخش مبارزه با یگان‌های شناور سطحی نیز چه در زمان دفاع مقدس و چه اکنون، بالگردها مجهز به راکت و موشک‌های بردکوتاه بودند که در بحث ارتقای سیستم سلاح آنها نیز در وزارت دفاع کار می‌شود و وقتی به نتیجه رسید بالگردهایمان را به آنها مجهز می‌کنیم.

کد خبر 231101
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز