همشهری آنلاین: رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: عمده نقاط ضعف سازمان صنایع دریایی فاصله گرفتن از نیروهای دریایی و استفاده نکردن از ذخایر علمی و عملیاتی این نیرو است.

فارس نوشت: دریادار امیر رستگاری معاون سابق هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش و رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در مراسم تودیع و معارفه معاون هماهنگ کننده نداجا که صبح امروز برگزار شد، گفت: نیروی دریایی ارتش به لحاظ جامعیت، تنوع و گستره منطقه ماموریتی‌اش، نسبت به نیروهای هم عرض خود برجسته‌تر و ممتاز‌تر است.

وی ادامه داد: بنده 31 سال در نیروی دریایی ارتش خدمت کردم و تجربیات زیادی در آن به دست آوردم که بسیار قابل توجه است.

رستگاری با اشاره به انتصابش به عنوان رئیس سازمان صنایع دریایی گفت: در جایگاهی که قرار گرفته‌ام خود را متعهد می‌دانم با همدلی و همکاری با نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه انتظارات را برآورده کنم.

وی تاکید کرد: قطعا تلاش خواهیم کرد در حوزه کیفیت، خدمات پس از فروش،‌ آموزش، هزینه و زمان بتوانیم انتظارات نیروهای دریایی ارتش و سپاه را برآورده کنیم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ادامه داد: این سازمان باید در جهت ارتقاء توان دفاعی و رزمی نیروها تلاش کند و امیدواریم جایگاه سازمان صنایع دریایی را به جایگاهی که شایسته آن است، برسانیم.

رستگاری در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: در زمانی که بنده در نداجا بودم کمبودهای سازمان صنایع دریایی را حس کردم که این کمبودها در عملکرد نیروی دریایی تاثیرگذار بود. حال باید در این جایگاه با استفاده از ظرفیت‌های موجود پاسخگوی نیازهای نیروی دریایی باشیم.

وی افزود: عمده نقاط ضعف سازمان صنایع دریایی فاصله گرفتن از نیروهای دریایی و استفاده نکردن از ذخیره علمی و عملیاتی آنهاست. لذا ما در همه زمینه‌های تحقیقاتی، پژوهشی و تولیدی نیازمند حضور و نظرات کارشناسان نیروی دریایی هستیم و قطعا در مسئولیت‌هایی در سازمان از متخصصان نیرو بهره خواهیم برد.

روزی که ضربان قلب فرمانده به 110 رسید

رستگاری در پایان به ذکر خاطره‌ای در زمان فعالیتش در نیروی دریایی ارتش پرداخت و گفت: قبل از مراسم رونمایی از ناوشکن جماران توسط مقام معظم رهبری جلسه‌ای در نیرو برگزار شده بود و مطرح شد که چه کسی افسر میدان باشد که در آن جلسه من اعلام آمادگی کردم. در آنجا امیر سیاری گفت که باید حرکات نظامی‌ات را ببینم.

وی ادامه داد: لذا شب قبل از مراسم شمشیر را بردم و در مقابل امیرسیاری یک دور حرکات را تمرین کردیم.

رستگاری همچنین اظهار داشت: در زمان اجرای مراسم در مقابل فرمانده معظم کل قوا ضربان قلبم به 100 تا 110 رسید و فشار زیادی روی من بود زیرا باید در مقابل نگاه معظم‌له میدان را اداره می‌کردم لذا خود را به خدا سپردم و توکل کردم که خوشبختانه این مراسم به خوبی انجام شد.

کد خبر 233199
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز