همشهری آنلاین: بیست و هفتمین ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با هدف تامین امنیت شناورهای تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران عازم آب های آزاد شده بود در بندر سودان پهلو گرفت.

ناو گروه

خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش نوشت: این ناو گروه متشکل از ناو بالگردبر خارک و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان پس از یک ماه دریانوردی و طی کردن 2600 مایل دریایی ضمن حضور در دریای سرخ برای ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه و تحکیم روابط فیما بین ایران و سودان، در بندر پورت پهلو گرفت.

ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش در طول مسیر رفت تا بندر سودان، ضمن رهگیری بیش از 43 یگان نظامی قریب به 14 فروند کشتی تجاری و نفتکشن را اسکورت کرده است.

ناوگروه های ارتش ایران ضمن به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس کشور در پهنه آب های آزاد با هدف تامین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مطابق قوانین بین المللی دریانوردی به ماموریت اعزام و علاوه بر حضور مقتدرانه در دریای سرخ ، اقیانوس هند و تنگه باب المندب، اجازه کوچکترین تعرض به منافع ملی کشور را در دریاها نمی دهند.

در مدت اقامت ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش در مهمترین بندر سودان، ملاقات هایی بین مقامات نظامی سودان و فرماندهان ناوگروه نیروی دریایی ارتش انجام خواهد شد.

کد خبر 231491
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز