همشهری آنلاین: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی کلیات طرح تنظیم جمعیت و تعالی خانواده تا یک ماه دیگر در صحن علنی مجلس خبر داد.

سیامک مره‌صدق با بیان این مطلب، گفت: در حال حاضر طرح مذکور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و همچنین کارگروهی در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است که امیدواریم تا یک ماه دیگر جهت بررسی به صحن علنی مجلس ارائه شود که با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری داشتند و برای اجرای نظرات ایشان بررسی‌های بیشتر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته سیاست‌های جمعیتی کشورمان به دلایل و مسائل خاصی و همچنین کاهش رشد جمعیت به صورت سیاست‌های کلی بود اما در حال حاضر سیاست کاهش رشد جمعیت برای کشور ما سیاست مناسبی نیست زیرا اگر همین‌گونه ادامه یابد تا 20 یا 30 سال دیگر با جمعیت پیر روبرو خواهیم بود.

به گزارش ایسنا،این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: بهترین سیاستی که می‌توانیم در نظر بگیریم این است که با تغییر سیاست‌های جمعیتی نگاهی به آینده داشته باشیم و جمعیت را از هم‌اکنون به گونه‌ای کنترل کنیم که با بحران جمعیتی به لحاظ وجود نیروی لازم برای اشتغال و تولید روبرو نشویم.

کد خبر 230678
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز