همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی را مکلف به پرداخت مستمری به فرزندان و همسر بیمه شده متوفی که زیر ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند نسبت به سنوات کرد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 13 شهریور) مجلس شورای اسلامی با 143 رای موافق، 26 رای مخالف و 7 رای ممتنع از 176 رای ماخوذه سازمان تامین اجتماعی را مکلف به پرداخت مستمری به فرزندان و همسر بیمه شده متوفی که زیر 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند نسبت به سنوات کرد.

براساس ماده واحده این طرح سازمان تامین اجتماعی مکلف است به افرادی که حداقل 10 سال حق بیمه پرداخت نموده‌اند و به سن 60 سال برای مردان و 55 سال برای زنان رسیده‌اند یا به هر دلیلی به تشخیص کمیسیون‌های موضوع ماده 91 قانون تامین اجتماعی مصوب 3/4/1354 و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از موارد فوق از کارافتاده شده‌اند ولی از حق مستمری برخوردار نمی‌شوند، متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی پرداخت نماید.

همچنین افرادی که کمتر از 10 سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا 10 سال به نرخ سال جاری، از امتیاز بازنشستگی این بند برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، بیش از 2 ساعت از زمان مجلس به بررسی و مذاکره پیرامون این طرح اختصاص یافت و مخالفان طرح کسری منابع سازمان تامین اجتماعی را دلیل مخالفت با این طرح اعلام کردند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در مخالفت با تصویب این طرح اعلام کرد: سازمان تامین اجتماعی براساس بودجه سال جاری 5 هزار میلیارد تومان کسری و 550 هزار میلیارد تومان تعهد نسبت به سنوات بیمه شدگان دارد.

کد خبر 229808
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز