چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس تشکیل فراکسیون حامیان دولت را منوط به شرایطی دانست.

محمد رضا تابش

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فراکسیون حامیان دولت همان فراکسیون اعتدالیون و یا اصلاح‌طلبان و یا نام‌های دیگر است که نام‌های مختلفی را به آن نسبت می‌دهند.

وی افزود: تشکیل فراکسیون حامیان دولت منوط به وجود دو شرط است یعنی چگونگی تعاملات فی‌مابین فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با دولت و همچنین روند تعاملات فی‌مابین نمایندگان حامیان دولت با خود دولت است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس توضیح داد: اگر فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ضمن بیان نقدها،‌انتقادات و اظهارنظرهای تخصصی‌اش تعاملات خوبی با دولت مبتنی بر عقلانیت و منطق داشته باشند و با بیان نقدهای روای‌شان جلوی تندروی تندروها را بیگیرند دیگر دلیلی برای شکل‌گیری فراکسیون جدیدی در مجلس وجود ندارد.

تابش در عین حال گفت: در مقابل اگر قرار باشد فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ضمن داشتن موضع انتقادی و روا داشتن نقدها، دست تندروها را باز بگذارد تا آنها به دولت بتازند و هر روز یک مساله‌ای را برایش درست کنند عقلانی است که فراکسیون دیگری برای حمایت از دولت در مجلس تکشیل شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در توضیح شرط دوم تشکل فراکسیون حامیان دولت گفت: از طرف دیگر تشکیل فراکسیون حامیان دولت منوط به تعاملات فی‌مابین نمایندگان حامی دولت با خود دولت است بدان معنا که نمایندگان با دولت به یک راهکار و نتیجه‌ای برای تشکیل یا عدم تشکیل فراکسیون برسند.

وی در پایان یادآور شد: پیش از جلسه رای اعتماد وزرا 90 نفر از نمایندگان برای تشکیل فراکسیون حامیان دولت امضا کرده بودند که فکر می‌کنم تاکنون این عدد به تعداد قابل توجهی رسیده باشد.

کد خبر 229852
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز