همشهری آنلاین: همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی قم برگزار شد.

همایش

دبیر علمی این همایش با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در سال 90 بر افزایش جمعیت کشور گفت : این همایش در پی فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی شکل گرفته و از مقالات متعدد رسیده، 30 مقاله برگزیده و در مجله ویژه همایش چاپ شده است.

حجت الاسلام سقای بی ریا افزود : چند کمیسیون تخصصی هم با عناوین جمعیت و سلامت ،فقهی و حقوقی، اقتصادی، آمار و جمعیت در حاشیه برپایی این همایش تشکیل خواهد شد.

آیت الله سبحانی هم در پیامی به این همایش با اشاره به مزایای افزایش جمعیت و عوامل و پیامدهای ناگوار کاهش آن، گفت: وزارت بهداشت در این خصوص نقش کلیدی دارد و باید مراقب افرادی بود که می خواهند باردیگر موضوع کاهش جمعیت را تمدید کنند و بر خلاف منویات مقام معظم رهبری و خواسته همه علما و روحانیان آن سیاست قبلی را ادامه دهند.
در این همایش آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم، نیز با قدردانی از برگزار کنندگان این همایش، گفت : اصل تکثیر نسل در اسلام مطلوب است ، اما باید به مباحث عمیق تر آن مانند چرایی ازدیاد نسل که در اسلام بر آن تاکید شده توجه ویژه کرد.

وی موضوع جمعیت را بحثی چند بعدی دانست و افزود : این بحث با علوم دیگر مانند جامعه شناسی و اقتصاد هم مرتبط است، از این رو باید با استفاده از قواعد این علوم و علوم دیگر که مبتنی بر اصول باشد افق جدیدی در حل بسیاری از مسائل فقهی بازکرد.

همچنین بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار برگزارکنندگان همایش ملی تغییرات جمعیتی، در همایش امروز قرائت شد.

کد خبر 237075
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز