همشهری آنلاین: عضو هیئت مدیره جمعیت مامایی ایران با بیان اینکه جمع‌آوری وسایل تنظیم خانواده از مراکز بهداشتی- درمانی از جمله راهکارهای ارائه شده در طرح جمعیت و تعالی خانواده است، گفت: نتیجه این امر جز افزایش سقط‌های غیرقانونی نخواهد بود.

فرحناز محمدی‌ سعادت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سیاست کلان کشور مبنی بر افزایش جمعیت، اظهار کرد: بر این اساس هر خانواده باید سه فرزند داشته باشد. در واقع هر زن ایرانی باید سه مرتبه زایمان کند. ما هرگز نمی‌توانیم عوارض سه مرتبه انجام سزارین را به یک زن تحمیل کنیم. ممکن است در نهایت سه فرزند در هر خانواده‌ای به وجود بیاید اما ما در نهایت یک زن بیمار را از هر خانواده‌ای به جامعه تحویل می‌دهیم.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه این زن از عوارض مختلف زنانگی و دستگاه تناسلی رنج خواهد برد، گفت:‌ با توجه به سیاست کلان کشوری، نیاز به کاهش آمار سزارین احساس می‌شود، زیرا سزارین باعث کاهش نرخ باروری خواهد شد.

محمدی‌سعادت ادامه داد:‌ این در حالی است که متاسفانه در طرح جمعیت و تعالی خانواده که مجلس آماده کرده است، راهکارهایی را برای افزایش جمعیت درنظر گرفته است، که به نظر راهکارهای مناسبی نیستند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری وسایل تنظیم خانواده از مراکز بهداشتی- درمانی از جمله همین راهکارهای ارائه شده در طرح جمعیت و تعالی خانواده است، گفت: نتیجه این امر جز افزایش سقط‌های غیرقانونی نخواهد بود.‌

عضو هیئت مدیره جمعیت مامایی ایران تاکید کرد: نمی‌توانیم از سیاست‌های قهری و تهدیدی برای افزایش جمعیت استفاده کنیم. باید استفاده از سیاست‌های تشویقی گسترش یابد که آن هم به معنای در نظر گرفتن حمایت‌های ویژه مالی برای مادران نیست، بلکه ایجاد آگاهی می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

محمدی‌سعادت ادامه داد: لزوم آموزش به مادران و آگاهی یافتن آنها از این موضوع که هر زایمان طبیعی تا 10 سال احتمال بروز سرطان پستان را به تاخیر می‌اندازد، خود یک ابزار تشویقی برای گسترش زایمان طبیعی است.

کد خبر 236349
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز