همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قوانین و مقررات مربوط به مسکن مهر در دولت جدید نسبت به دولت قبلی تغییری نداشته، گفت: خرید و فروش مسکن مهر آزاد نیست.

عباس آخوندی در خصوص این سؤال که آیا خرید و فروش مسکن مهر آزاد است یا خیر، به فارس گفت: اگر قوانین و مقررات مسکن مهر درگذشته بر این اساس بود که خرید و فروش مسکن مهر آزاد نیست، الان نیز بر اساس همان قوانین و مقررات خرید و فروش مسکن مهر آزاد نیست.

فارس نوشت: وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که تحلیل شما از آینده مسکن مهر چیست، گفت: طرح‌هایی که در دست اقدام داریم باعث رونق بازار مسکن خواهد شد.

وی همچنین از واگذاری مجوز شهرک‌ها و شهرهای جدید به بخش خصوصی خبر داد و گفت: بانک مرکزی ما را می‌ترساند زیرا اکثر بانک‌ها در وضعیت قرمز بسر می‌برند و منابعی برای عرضه در بخش مسکن ندارند.

عباس آخوندی امروز در مراسم نشست تامین مالی پروژه‌های حمل و نقل، راه، ساختمان و مسکن، افزود: در حوزه مسکن باید بگویم، بارها به این موضوع فکر کرده‌ام که چرا در این حوزه تجهیز منابع تنها باید در انحصار بانک مسکن باشد.

وی ادامه داد: تا این لحظه مدافع این هستم که اگر سایر بانک‌های تجاری می‌توانند در حوزه مسکن تجهیز منابع انجام دهند، وارد این حوزه شوند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی ما را می‌ترساند که اکثر بانک‌ها وضعیت قرمز دارند و منابعی برای عرضه در بخش مسکن ندارند.

آخوندی تاکید کرد: باید مدلهای مختلف تجهیز منابع در بخش مسکن را فعال کنیم و به عنوان نمونه می‌توانیم به بحث دادن مجوز شهرک‌ها و شهرهای جدید به بخش خصوصی را مطرح کنیم که مجوز شهرهای جدید و شهرکها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

کد خبر 230631
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز